Salesforce World Tour: Tikkie maakt 'closed loop marketing' mogelijk
- B2b
- 19 apr 2018 @ 09:40
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- CongresCommunicatieEvenement
- 19 apr 2018 @ 09:40
- Redactie MarketingTribune
De marketingmachine van Salesforce deed ons land weer even aan. Het crm-platform huurde vorige week een flink stuk van de RAI af om gebruikers te laten zien wat de Salesforce Economy zoal te bieden heeft.
Zo brak Neelie Kroes opnieuw een lans voor het stimuleren en aantrekkelijker maken van IT voor vrouwen. Zij opende vanuit Amsterdam de VHTO ‘Girls in IT Day’. Diverse groepen meisjes waren gedurende het gehele evenement heel zichtbaar bezig met onder meer het ontwikkelen van eigen nieuwe apps.
War Child
Specifiek voor Salesforce is ook de extra aandacht voor goede doelen. Het 1-1-1 model van Salesforce, voorziet in een structurele bijdrage in geld, goederen en tijd voor 'non profits'. Dit jaar was het War Child die als Salesforce-gebruiker mocht vertellen hoe het de CRM-technologie inzet om de relaties met zowel donateurs en partners beter te kunnen managen. Een van die nieuwe technologische vernieuwingen voor War Child is de inzet van de populaire (terug)betaalapp Tikkie bij de fondsenwerving. Tikkie is een gratis app voor iPhone en Android, ontwikkeld door ABN Amro. De app is binnen twee jaar uitgegroeid tot de meest populaire betaalapp van Nederland, met meer dan 2,5 miljoen particuliere gebruikers en wekelijks gemiddeld 450.000 transacties.
Zakelijke markt voor Tikkie
Na het grote succes bij consumenten is Tikkie inmiddels ook beschikbaar op de zakelijke markt. 'Tikkie is zakelijk in te zetten voor bijvoorbeeld de klantenservice, als verkoopkanaal via WhatsApp of deeloplossing voor incasso en donaties', zegt Guido Berben, verantwoordelijk voor Business Development bij Tikkie. 'Naast eerdere concrete samenwerkingen met Transavia (reserveren van stoelen en bagage) en de Rijksuniversiteit Groningen (om studenten te helpen hun collegegeld tijdig te betalen) zijn nu ook de Hartstichting en War Child gestart met Tikkie.'
Tikkie StepOrange
Tijdens de Salesforce World Tour werd aangekondigd dat Salesforce partner StepOrange, specialist op het gebied van betaalsystemen voor non-profits, samen met de ABN AMRO een kant-en-klare oplossing lanceert om fondsenwervingsorganisaties eenvoudig hun interne (Salesforce) CRM-omgeving te laten koppelen aan Tikkie. Bas Visser, oprichter en CEO van StepOrange: 'Met Tikkie for PaymentHub kunnen fondsenwervers het betaalproces tot een integraal en logisch onderdeel van het hele fondsenwervingsproces maken (de customer journey). StepOrange PaymentHub is een Customer Payment Management (CPM)-oplossing in het hart van Salesforce. Het ondersteunt de verwerking van eenmalige en herhaalde betalingen voor elke betaalmethode en elke betaalprovider.'
'Door de kant-en-klare koppeling van Tikkie met Salesforce kunnen non-profit organisaties zoals War Child nu eenvoudig bepaalde wervingscampagnes initiëren, uitvoeren en geheel afronden vanuit Salesforce, inclusief de betaling. Hiermee wordt de effectiviteit van de campagnes sterk verhoogd evenals het inzicht in de wensen en voorkeuren van de klant. De traditioneel zwakste schakel van het fondsenwervingsproces, de uiteindelijke betaling, wordt nu zoveel eenvoudiger, persoonlijker en leuker dat het de relatie tussen klant en goede doel verder versterkt.'
Fonsenwerving wordt closed loop marketing
De standaardkoppeling van Tikkie met Salesforce is een heel logische, zo vervolgt Bas Visser: 'Tikkie is een app die betalen uiterst eenvoudig en zelfs leuk maakt. Een toepassing die fondsenwervers in staat stelt hun campagnes relevant en kostenefficiënt te maken. Juist ook voor kleinere bedragen, die bedoeld zijn voor zeer specifieke doelstellingen, campagnes en bestedingen is Tikkie ideaal. Omdat Salesforce in heel korte tijd uitgegroeid is tot het meest gebruikte CRM-systeem binnen de Nederlandse 'goede doelen' en 'non profit'-markt, lag juist deze koppeling voor de hand. Doordat fondsenwervers nu de betaling met Tikkie rechtstreeks via het Salesforce systeem kunnen verwerken ontstaat voor hen nagenoeg automatisch de zo gewenste ‘closed loop’ marketing.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Merken bouwen is mensenwerk (en veel geduld hebben)
- Michiel Verstraten: LinkedIn Marketing is succesvol recept...
- JIC BRO lanceert buitenreclame bereiksonderzoek ‘BRO Next’
- [column] SXSW2024: waarachtig of waar-achtig?
- Global plaatst DOOH op 9 nieuwe NS-stations
- [column] Groeien om te overleven, maar hoe?
Laatste Nieuws
- Global plaatst DOOH op 9 nieuwe... 28-03-2024
- Michiel Verstraten: LinkedIn... 21-03-2024
- JIC BRO lanceert buitenreclame... 21-03-2024
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing