[Ingezonden artikel] Tuinmeubelshop opent tiende vestiging

[Ingezonden artikel] Tuinmeubelshop opent tiende vestiging
  • B2b
  • 23 apr 2018 @ 09:50
  • 4897 x gelezen
  • Link
  • Geen tag
  • 23 apr 2018 @ 09:50
  • 4897 x gelezen
  • Sales

Coolblue doet het, Apple leeft ervan en Amazon heeft er ook geen moeite mee: een fysieke winkel openen als aanvulling op online winkelen. Bij Tuinmeubelshop weten ze ook dat deze manier van winkelen de toekomst is. Onlangs opende deze winkel een tiende vestiging in het Noordhollands Cruquius.

Fysieke winkel blijft
Doemdenkers voorspelden met de opkomst van de webshops de ondergang van fysieke winkels. Inmiddels is duidelijk dat er sprake is van een te zwartgallig toekomstbeeld. Online shoppen blijkt helemaal niet zo desastreus als gedacht: consumenten blijken de voorkeur te geven aan een gecombineerde koopstrategie.

Crosschannel winkelen
Natuurlijk heeft de nieuwste trend een naam. We spreken van cross channel winkelen. Klanten beslissen per aankoop waar ze hun geld uitgeven: online of in een winkel. Online aankopen gebeurt nog wel op grote schaal maar de populariteit neemt af. Klanten bepalen zelf wat ze wanneer kopen. Hebben ze zin in een uitje? Dan gaan ze naar een winkel. Slecht weer of humeur? Dan ronden ze hun koop af achter de computer.

Grote aankopen
Met name de grote meubelzaken kunnen er over meepraten: klanten willen graag zien wat ze kopen. Dat geldt niet alleen voor meubilair voor binnen maar ook voor tuinmeubelen. Consumenten oriënteren zich vaak online en gaan daarna heel gericht in de winkel op zoek naar het product van hun eerste keuze. Daarna wordt het materiaal en comfort uitgebreid vergeleken met andere opties uit de showroom en wordt de bestelling verder afgerond. Soms is dat aan de kassa maar het komt ook voor dat mensen toch nog even bij de concurrent gaan kijken en later alsnog online de bestelling compleet maken.

Tuinmeubelshop combineert ervaring met vernieuwing
Bij Tuinmeubelshop worden de winkels vooral gezien als een plek om advies in te winnen. De keten bestaat al meer dan 65 jaar en koppelt deskundigheid aan vernieuwingsdrang. Klanten die niet kunnen wachten tot hun nieuwe tuinset verzonden is, kunnen hun meubel ophalen in het afhaalfiliaal in Kesteren.

 

Dit artikel is tot stand gekomen buiten de Marketingtribuine redactie om.

 

 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken