ABN Amro lanceert mobile AR escape room

ABN Amro lanceert mobile AR escape room
  • B2b
  • 24 mei 2018 @ 11:54
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Innovatie

Voor de werving van nieuw IT-talent zet ABN Amro augmented reality in met de introductie van The Lockdown: een mobile AR escape room. De app is vandaag gepresenteerd tijdens TNW Conference. Verantwoordelijk bureau is Code D'Azur.

In de game wordt de speler uitgedaagd om een wereldwijde financiële catastrofe te voorkomen. Met AR-technologie verandert The Lockdown iedere kamer in een escape room.

The Lockdown maakt onderdeel uit van een bredere wervingscampagne van ABN Amro. Maarten Bokhoven, head of employer branding, laat weten: 'De vraag naar digital talent is de afgelopen jaren enorm toegenomen. We hebben geïnvesteerd om als bank relevant te zijn voor deze doelgroep en daar is een onderscheidende aanpak voor nodig.'

Voor de strategie van de game werkte ABN samen met digitaal bureau Code D'Azur. Creative director Jeroen Thissen licht toe: 'We weten dat deze doelgroep (de IT'er) zich graag laat uitdagen en geïnteresseerd is in nieuwe technologische toepassingen. Dit hebben we gecombineerd. De bank gaf ons het vertrouwen om de escape room van de toekomst te bouwen en daar zijn we blij mee.'

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken