ABN Amro lanceert mobile AR escape room
- B2b
- 24 mei 2018 @ 11:54
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Innovatie
- 24 mei 2018 @ 11:54
- Lucas Boon
Voor de werving van nieuw IT-talent zet ABN Amro augmented reality in met de introductie van The Lockdown: een mobile AR escape room. De app is vandaag gepresenteerd tijdens TNW Conference. Verantwoordelijk bureau is Code D'Azur.
In de game wordt de speler uitgedaagd om een wereldwijde financiële catastrofe te voorkomen. Met AR-technologie verandert The Lockdown iedere kamer in een escape room.
The Lockdown maakt onderdeel uit van een bredere wervingscampagne van ABN Amro. Maarten Bokhoven, head of employer branding, laat weten: 'De vraag naar digital talent is de afgelopen jaren enorm toegenomen. We hebben geïnvesteerd om als bank relevant te zijn voor deze doelgroep en daar is een onderscheidende aanpak voor nodig.'
Voor de strategie van de game werkte ABN samen met digitaal bureau Code D'Azur. Creative director Jeroen Thissen licht toe: 'We weten dat deze doelgroep (de IT'er) zich graag laat uitdagen en geïnteresseerd is in nieuwe technologische toepassingen. Dit hebben we gecombineerd. De bank gaf ons het vertrouwen om de escape room van de toekomst te bouwen en daar zijn we blij mee.'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Vogelaar neemt Mailweb.nl over
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
Laatste Nieuws
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
- [branded content] Congrescoach geeft... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing