AI met menselijk klantcontact geïntegreerd
- B2b
- 23 mei 2018 @ 10:12
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- Geen tag
- 23 mei 2018 @ 10:12
- Redactie MarketingTribune
Start-up Reason.ai gaat Artificial Intelligence (AI) integreren met menselijk klantcontact en geeft hiermee een nieuwe dimensie aan de conversational commerce.
In tegenstelling tot traditionele chatbots kunnen bedrijven, zo beweert Reason.ai, binnenkort emotie en menselijke creativiteit in hun AI-gedreven klantcontact integreren met de kracht, prestaties en schaalbaarheid van software. Het platform wordt morgen voor het eerst aan het grote publiek gepresenteerd op de ‘final stage of the Pitch competition’ van The Next Web Summit 2018.
Complex
Het grote verschil met andere klantcontactsoftware is dat Reason.ai voor een integratie zorgt tussen klantcontactmedewerkers en chatbots, waardoor de klant bijna onmerkbaar schakelt tussen mens en bot zonder dat er informatie verloren raakt of opnieuw moet worden gedeeld. Het platform begrijpt de inhoud en emotie van gesprekken met behulp van Natural Language Processing en maakt gebruik van systemen en menselijke processen om geautomatiseerde of door mensen geadviseerde oplossingen te communiceren. Hierdoor is het platform, in tegenstelling tot de meeste chatbots, die vooral eenvoudig klantcontact zoals eerstelijns servicevragen volgens het ‘vraag & antwoord’-principe afhandelen, ook in staat om ‘complex’ klantcontact, bijvoorbeeld in geval van klachten, technische support of voor aankoopadvies, af te handelen.
Interactie
Co-founder Igor Mikhalev (zie foto): ‘Idealiter wil ieder bedrijf persoonlijk klantcontact aanbieden. Het verlenen van deze service is echter inefficiënt, kostbaar en moeilijk op te schalen. Bedrijven zetten daarom chatbots in die wel schaalbaar en efficiënt zijn, maar die zijn niet in staat om interacties op persoonlijk niveau te leveren, met emoties, zoals mensen dat kunnen. Nadat wereldwijd meerdere partijen bij ons hadden aangegeven hier behoefte aan te hebben, zijn wij gaan nadenken over de vraag hoe wij dat verschil wel konden maken. Met behulp van nieuwe ontwikkelingen in AI zijn we in staat om mensachtige service-ervaringen te creëren, maar met de kracht, prestaties en schaalbaarheid van software.’
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Marketeer ANWB Lars Smit: Brandreview Validators was voor ons...
- [column] Concurreren met je eigen merken: goed idee?
- Martijn Jaartsveld, strategy director Stroom: Validators...
- Hokra zet met behalen ISO-certificering significante stap in...
- B2B-campagne autoverhuurder Enterprise op Europese luchthavens
- [column] SXSW: Is eenzaamheid marketingkans?
Laatste Nieuws
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
- Marketeer ANWB Lars Smit:... 07-03-2024
- Lemon en Abovo Maxlead: master the... 05-03-2024
- Brandreview non-alcoholische... 04-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing