AI met menselijk klantcontact geïntegreerd

AI met menselijk klantcontact geïntegreerd
  • B2b
  • 23 mei 2018 @ 10:12
  • 21476 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

Start-up Reason.ai gaat Artificial Intelligence (AI) integreren met menselijk klantcontact en geeft hiermee een nieuwe dimensie aan de conversational commerce.

In tegenstelling tot traditionele chatbots kunnen bedrijven, zo beweert Reason.ai, binnenkort emotie en menselijke creativiteit in hun AI-gedreven klantcontact integreren met de kracht, prestaties en schaalbaarheid van software. Het platform wordt morgen voor het eerst aan het grote publiek gepresenteerd op de ‘final stage of the Pitch competition’ van The Next Web Summit 2018.

Complex

Het grote verschil met andere klantcontactsoftware is dat Reason.ai voor een integratie zorgt tussen klantcontactmedewerkers en chatbots, waardoor de klant bijna onmerkbaar schakelt tussen mens en bot zonder dat er informatie verloren raakt of opnieuw moet worden gedeeld. Het platform begrijpt de inhoud en emotie van gesprekken met behulp van Natural Language Processing en maakt gebruik van systemen en menselijke processen om geautomatiseerde of door mensen geadviseerde oplossingen te communiceren. Hierdoor is het platform, in tegenstelling tot de meeste chatbots, die vooral eenvoudig klantcontact zoals eerstelijns servicevragen volgens het ‘vraag & antwoord’-principe afhandelen, ook in staat om ‘complex’ klantcontact, bijvoorbeeld in geval van klachten, technische support of voor aankoopadvies, af te handelen.

Interactie
Co-founder Igor Mikhalev (zie foto): ‘Idealiter wil ieder bedrijf persoonlijk klantcontact aanbieden. Het verlenen van deze service is echter inefficiënt, kostbaar en moeilijk op te schalen. Bedrijven zetten daarom chatbots in die wel schaalbaar en efficiënt zijn, maar die zijn niet in staat om interacties op persoonlijk niveau te leveren, met emoties, zoals mensen dat kunnen. Nadat wereldwijd meerdere partijen bij ons hadden aangegeven hier behoefte aan te hebben, zijn wij gaan nadenken over de vraag hoe wij dat verschil wel konden maken. Met behulp van nieuwe ontwikkelingen in AI zijn we in staat om mensachtige service-ervaringen te creëren, maar met de kracht, prestaties en schaalbaarheid van software.’ 

 

Redactie MarketingTribune

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken