Amsterdam lanceert campagne tegen hufterig gedrag

Amsterdam lanceert campagne tegen hufterig gedrag
  • B2b
  • 29 mei 2018 @ 13:44
  • 13653 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
  • Campagnes

De gemeente Amsterdam wil mannelijke bezoekers van 18 tot 34 jaar aanspreken op hun hufterig gedrag. Herrie en overlast is de hoofdstad niet blij mee: 'Dat gaat je geld kosten.' Verantwoordelijk bureau is Wavemaker.

De campagne genaamd Enjoy & Respect richt zich op jonge toeristen die naar Amsterdam komen om kortgezegd te feesten. 'Deze groep veroorzaakt overlast en voegt weinig toe. Ze hebben een negatief effect op de leefbaarheid van onze stad', zo laat Frans van der Avert, directeur Amsterdam Marketing, weten.

Nico Mulder, strateeg bij Wavemaker, heeft de campagne ontwikkeld. Hij zegt: 'Uit testen is gebleken dat we deze mannen zonder omhaal moeten aanspreken. Ook werd duidelijk dat ze het meest aanslaan op geld. Dat je iets niet mag, zegt hun niet zoveel. De mededeling dat je 140 euro moet betalen als je loopt te lallen, doet dat wel.'

De campagne kost 225.000 euro kost en wordt gefinancierd door de gemeente en het bedrijfsleven, zo meldt het Parool.

 

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken