Bestaande klanten laten 'groeien'

Bestaande klanten laten 'groeien'
  • B2b
  • 29 mei 2018 @ 10:53
  • 20518 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune

    Redactie
    MarketingTribune
  • Customer Journey

Groei was ooit het domein van de sales- en marketingafdeling, maar daar komt volgens HubSpot verandering in. Met de introductie van Service Hub kan klantinteractie zorgen voor groei.

HubSpot – een CRM, marketing, sales en supportplatform - lanceert vandaag Service Hub, een alles-in-één supportsysteem dat volgens het bedrijf inzicht geeft in de complete customer journey van de klant. Dat leidt naast een sneller antwoord op vragen ook tot positieve mond-tot-mond reclame. ‘Het traditionele acquisitiemodel werd de afgelopen tien jaar gezien als de meest effectieve methode voor groei. Maar nu mensen sceptischer worden over sales en marketing, wordt dit model steeds minder effectief,’ geeft JD Sherman, president en COO van HubSpot aan. ‘De allergrootste nog niet aangeboorde bron van groei bestaat vandaag de dag uit de klanten die je al hebt. Met de Service Hub geven we bedrijven de tools die ze nodig hebben om bij die bron te komen. Huidige supportdiensten zien klanten als een kostenpost, en richten zich op lastenverlaging. Wij zetten een systeem neer waarbij support gezien wordt als groeimogelijkheid.’

Fans

Naast de lancering van Service Hub, introduceert HubSpot ook een nieuw inbound service framework en een HubSpot Academy-college om gebruikers te helpen bij het opzetten van een strategie om van klanten fans te maken. Het framework is ontwikkeld door Michael Redbord, die het supportteam van HubSpot in de afgelopen zeven jaar van nul tot 250 medewerkers liet groeien. Inmiddels is hij general manager van Service Hub. ‘Toen ik aan het hoofd van het supportteam stond, maakte ik uit eerste hand mee welke uitdagingen er zijn als je geen overzichtelijk, schaalbaar systeem gebruikt. De eenvoudigste taken werd langzaam en inefficiënt uitgevoerd, en onze klanten voelden dat,’ legt Redbord uit.

Redactie MarketingTribune

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken