Kwart jongeren spaart voor festivalzomer

Kwart jongeren spaart voor festivalzomer
  • B2b
  • 20 jun 2018 @ 10:56
  • 8529 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Onderzoek

Een kwart van de jongeren onder de dertig jaar zet geld opzij voor festivalbezoek. Dat blijkt uit onderzoek in opdracht van Moneyou.

Gemiddeld geven Nederlandse jongeren 309 euro per jaar aan festivals uit. Daarnaast blijkt uit het onderzoek dat de kaartprijzen van de grote festivals het afgelopen jaar met 5,5% zijn gestegen.

In het onderzoek zijn jongeren ook gevraagd naar de grootste betaalergernissen op festivals:

- lange rijen bij de consumptiemunten (63%)

- consumptiemunten overhouden, die je niet kunt inwisselen voor geld (57%)

- alleen contant kunnen betalen (33%)

Grotere festivals lijken hieraan gehoor te geven, zo was Amsterdam Open Air een van de eerste festivals waar je alleen kon pinnen. Bezoekers hoefden hierdoor bij binnenkomst niet in de rij te staan voor munten. Milkshake Festival volgt dit voorbeeld tijdens de komende editie.

Nog meer onderzoeksresultaten? Ga hier naartoe.

 

Beeld via Baas Amsterdam.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken