Marike Dragt: Live communicatie voegt waarde toe in digitale wereld

Marike Dragt: Live communicatie voegt waarde toe in digitale wereld
  • B2b
  • 4 jul 2018 @ 10:09
  • 18659 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Evenement

Op 10 juli is alweer de 3e editie van de The Experience Conference. Organisator is de 15-jarige IDEA. We bellen daags voor het event met enkele sprekers. Vandaag met spreker Marike Dragt, tot 1 mei jl. head of global relationship marketing en sponsoring bij ING Wholesale Banking.

Staat live communicatie inmiddels voldoende op de kaart bij de marketeer?

‘Ik denk steeds meer en meer. Ook omdat je ziet dat inmiddels 37% van het budget naar live events gaat (zie plaatje) en de verwachting is dat dat nog zal toenemen. Ik denk dat in de huidige digitale samenleving live communicatie steeds meer waarde toevoegt. Als je kijkt naar ING Wholesale Banking, daar is live communicatie een belangrijk marketingcommunicatiekanaal. De doelgroep (voornamelijk ceo’s en cfo’s van beursgenoteerde bedrijven) trek je niet over de streep met alleen een social mediacampagne of een mooie TVC. Het is een business waar het draait om vertrouwen en waar kun je dat beter bestendigen dan op een live ontmoeting? Hier kun je je als merk verbinden met je klant. Gelukkig begrijpen steeds meer bedrijven dit. Daarnaast zijn de contactmomenten met deze doelgroep heel schaars waardoor een goede en strategische inzet ervan essentieel is. Dus mijn antwoord is ja, het staat op de kaart bij de marketeer, maar ik denk dat de manier waarop nog beter kan.’

Wat is in jouw ogen de belangrijkste meerwaarde van dit event?

‘De bevestiging van het belang van evenementen in de marketingmix. Dat op strategisch niveau wordt gekeken naar de inzet van live en dat het meer is dan alleen perfecte executie. Met dit evenement laten we zien dat we ‘het’ snappen.’

Wat is voor mensen in deze tak van sport een absolute uitdaging de komende jaren?

‘Die zit hem vooral in termen van strategische aanpak, data en ROI.’

Wat is in grote lijnen jouw verhaal op TEC?

‘Zoals ik hierboven aangaf: ik denk dat de inzet van live events strategischer kan. Wanneer je events door vertaalt aan de hand van de strategie, als je een relevante doelgroep uitnodigt - in combinatie met goede content – dan kun je meer met events bereiken.’

Waarom moeten mensen naar TEC komen?

‘Dit event gaat goede content opleveren voor de juiste doelgroep, dè key factoren voor een waardevol event.’  

Zie hier voor meer informatie en kaarten.

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken