GVB presenteert roze Pride-pont
- B2b
- 30 jul 2018 @ 10:02
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Communicatie
- 30 jul 2018 @ 10:02
- Lucas Boon
De Amsterdam Pride is van start gegaan en ook het GVB draagt zijn steentje bij. Voor de gelegenheid heeft het openbaar vervoerbedrijf de ponten die door de stad varen omgetoverd tot een roze kleur.
Daarnaast staat op de ponten een zoenend koppel afgebeeld. Alexandra van Huffelen, directeur GVB en voor de gelegenheid omgedoopt tot GayVB, laat aan AT5 weten: 'Dit is natuurlijk een periode in Amsterdam waarin we diversiteit vieren en dan willen wij als GVB dan ook laten zien. Vorig jaar hadden we een Regenboogtram en nu hebben we gekozen voor de veren. Misschien volgend jaar wel een metro?'
Het ontwerp van de boot komt van de hand van ontwerper Naomi Jansen. 'Het zijn twee mannen, maar het zouden ook twee vrouwen kunnen zijn. Het is heel androgyn. Maar het belangrijkste is het mens zijn en de liefde onderling, dat wilde ik uitdragen.'
Pride
De Pride, voorheen Gaypride, is een negendaags festival om te vieren dat 'je kunt zijn wie je bent en mag houden van wie je wilt'. Het jaarlijkse hoogtepunt is de Canal Parade bestaande uit een stoet van tachtig boten en honderdduizenden bezoekers. Het event is afgelopen weekend van start gegaan.
Inhakers
De Pride is een mooi event om als merk op in te haken, zo blijkt wel uit de talloze artikelen die al op MarketingTribune zijn verschenen:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Column Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Rico Bakker opent Nima Marketing Day
- Vogelaar neemt Mailweb.nl over
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
Laatste Nieuws
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
- [branded content] Congrescoach geeft... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing