GVB presenteert roze Pride-pont

GVB presenteert roze Pride-pont
  • B2b
  • 30 jul 2018 @ 10:02
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Communicatie

De Amsterdam Pride is van start gegaan en ook het GVB draagt zijn steentje bij. Voor de gelegenheid heeft het openbaar vervoerbedrijf de ponten die door de stad varen omgetoverd tot een roze kleur.

Daarnaast staat op de ponten een zoenend koppel afgebeeld. Alexandra van Huffelen, directeur GVB en voor de gelegenheid omgedoopt tot GayVB, laat aan AT5 weten: 'Dit is natuurlijk een periode in Amsterdam waarin we diversiteit vieren en dan willen wij als GVB dan ook laten zien. Vorig jaar hadden we een Regenboogtram en nu hebben we gekozen voor de veren. Misschien volgend jaar wel een metro?'

Het ontwerp van de boot komt van de hand van ontwerper Naomi Jansen. 'Het zijn twee mannen, maar het zouden ook twee vrouwen kunnen zijn. Het is heel androgyn. Maar het belangrijkste is het mens zijn en de liefde onderling, dat wilde ik uitdragen.'

Pride

De Pride, voorheen Gaypride, is een negendaags festival om te vieren dat 'je kunt zijn wie je bent en mag houden van wie je wilt'. Het jaarlijkse hoogtepunt is de Canal Parade bestaande uit een stoet van tachtig boten en honderdduizenden bezoekers. Het event is afgelopen weekend van start gegaan.

Inhakers

De Pride is een mooi event om als merk op in te haken, zo blijkt wel uit de talloze artikelen die al op MarketingTribune zijn verschenen:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken