Marleen van Es (bol.com): 'TEC is mooie kans voor kennisdeling'

Marleen van Es (bol.com): 'TEC is mooie kans voor kennisdeling'
  • B2b
  • 2 jul 2018 @ 10:00
  • 10050 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Evenement

Op 10 juli is alweer de 3e editie van de The Experience Conference. Organisator is de 15-jarige IDEA. Marleen van Es-Nijhuis, Events Marketeer bol.com, is present. Waarom gaat ze naar dit event?

Van Es-Nijhuis: ‘The Experience Conference is een goed moment om andere Event Marketeers te ontmoeten en om ervaringen uit te wisselen. Kortom, om inspiratie op te doen en te geven!’

Staat live communicatie inmiddels voldoende op de kaart bij de marketeer?

‘Live’ neemt een steeds krachtigere rol in de communicatiemix in. Binnen bol.com weten we dat zeker op waarde te schatten. Zo zetten we bijvoorbeeld evenementen in voor ons B2B bereik, omdat we sterk geloven in het persoonlijke contact met onze partners die via bol.com verkopen. Natuurlijk optimaliseren we de digitale communicatie met onze partners zo goed mogelijk, maar een event dat goed en doordacht is opgezet, vormt echt de basis.’

Wat is in jouw ogen de belangrijkste meerwaarde van dit event?

‘In mijn ogen is dat vooral om tot nieuwe inzichten komen door de “best practices” van branchegenoten te horen. Tegen welke uitdagingen lopen zij aan en hoe gaan zij hier mee om? Hoe blijven zij zich onderscheiden? Een event als TEC is een mooie kans om kennisdeling de vrije loop te laten en bewust geïnspireerd te worden. Veel van de ervaringen die we delen komen immers overeen.’

Wat is voor mensen in deze tak van sport een absolute uitdaging de komende jaren?

‘De lat ligt hoog. We moeten ons blijven onderscheiden in een snel veranderende (digitale) wereld ten opzichte van onze concurrenten. Onze gasten zijn veel gewend. We moeten net dat stapje harder blijven lopen om die Wow-factor te bewerkstelligen. Een event moet dus zo oprecht en persoonlijk mogelijk zijn om te laten slagen. Ook de boodschap moet voelbaar zijn voorafgaand, tijdens en na afloop van een event. Kortom: content gaat steeds belangrijker worden om het totale event en de impact ervan naar grotere hoogte te brengen.’

The Experience Conference, 10 juli 2018 Zie hier voor meer inormatie en kaarten.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken