Nieuw: flightgiftcard. Ook leuk voor het milieu?

Nieuw: flightgiftcard. Ook leuk voor het milieu?
  • B2b
  • 27 jul 2018 @ 10:45
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • E-commerce

Na de Hotelgift komen de oprichters ervan met de Flightgiftcard. Logisch natuurlijk vanwege de combi. Maar is de card marketingwise handig met alle discussie over de persoonlijke CO2 footprint?

De nieuwe cadeaukaart in de vorm van een vliegticket is inzetbaar op 98% van alle vluchten wereldwijd van meer dan 300 internationale luchtvaartmaatschappijen. Je vrienden die je de kaart cadeau doet, kunnen kiezen uit 980 bestemmingen in 70 landen. Elke soort vlucht is mogelijk: van low-budget zonder bagage tot een eersteklas ligbed in een Airbus 380. De giftcard is voorlopig nog alleen online te bestellen en kan gepersonaliseerd worden met video, cadeauverpakking of persoonlijke tekst of foto. Er bestaan plannen om de card ook via gangbare winkels te gaan verkopen.   

Vliegen en duurzaamheid

Loes Daniels (zie foto boven), samen met Jorik Schröder oprichter van Hotelgift, geeft direct toe dat de discussie over de CO2 footprint en duurzaamheid in het algemeen wel heeft geleid tot interne discussies. Want met deze kaart ga je het vliegen hoe dan ook stimuleren. Daniels: ‘Terecht punt. Het staat op de agenda inmiddels. Anderzijds is onze filosofie dat we mensen liever een beleving aanbieden, dan dat mensen elkaar nog meer spullen geven. Beleving boven bezit. Minder spullen en minder materialistisch zijn, is ook goed voor het milieu. Maar we gaan zeker kritisch kijken naar welke luchtvaartmaatschappijen iets terugdoen voor het milieu. Dus dat we in de ranking ervan daar rekening mee houden. Sommige deelnemende luchtvaartmaatschappijen neutraliseren met investeringen in het milieu hun uitstoot.’

Marketing

De komst van de Flightgiftcard vloeit logisch voort uit de oprichting van de Hotelgift in 2014. Daniels: ‘We deden goede zaken vanaf het begin. Steeds meer kregen we vragen of er ook een vlucht cadeau kon worden gedaan. Het is natuurlijk ook een logische combinatie. Vandaar nu de start van deze card.’ Volgens Daniels bestaat de marketing vooral uit Google advertising met Adwords, de inzet van social media en veel PR met behulp van pr-bureaus zoals Tessa in Nederland en Rooster PR in de UK. Daiels: ‘We zijn bezig met een pr-bureau in de VS en we hebben per 1 juli een blogger aangenomen om ook vooral het Nederlandse publiek te attenderen op onze dienstverlening. De praktijk wijst namelijk uit dat we onze omzet vooral halen uit Engelstalige landen. Nederland loopt wat dat betreft nog fors achter.’

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken