Nieuw: flightgiftcard. Ook leuk voor het milieu?
- B2b
- 27 jul 2018 @ 10:45
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - E-commerce
- 27 jul 2018 @ 10:45
- Sjaak Hoogkamer
Na de Hotelgift komen de oprichters ervan met de Flightgiftcard. Logisch natuurlijk vanwege de combi. Maar is de card marketingwise handig met alle discussie over de persoonlijke CO2 footprint?
De nieuwe cadeaukaart in de vorm van een vliegticket is inzetbaar op 98% van alle vluchten wereldwijd van meer dan 300 internationale luchtvaartmaatschappijen. Je vrienden die je de kaart cadeau doet, kunnen kiezen uit 980 bestemmingen in 70 landen. Elke soort vlucht is mogelijk: van low-budget zonder bagage tot een eersteklas ligbed in een Airbus 380. De giftcard is voorlopig nog alleen online te bestellen en kan gepersonaliseerd worden met video, cadeauverpakking of persoonlijke tekst of foto. Er bestaan plannen om de card ook via gangbare winkels te gaan verkopen.
Vliegen en duurzaamheid
Loes Daniels (zie foto boven), samen met Jorik Schröder oprichter van Hotelgift, geeft direct toe dat de discussie over de CO2 footprint en duurzaamheid in het algemeen wel heeft geleid tot interne discussies. Want met deze kaart ga je het vliegen hoe dan ook stimuleren. Daniels: ‘Terecht punt. Het staat op de agenda inmiddels. Anderzijds is onze filosofie dat we mensen liever een beleving aanbieden, dan dat mensen elkaar nog meer spullen geven. Beleving boven bezit. Minder spullen en minder materialistisch zijn, is ook goed voor het milieu. Maar we gaan zeker kritisch kijken naar welke luchtvaartmaatschappijen iets terugdoen voor het milieu. Dus dat we in de ranking ervan daar rekening mee houden. Sommige deelnemende luchtvaartmaatschappijen neutraliseren met investeringen in het milieu hun uitstoot.’
Marketing
De komst van de Flightgiftcard vloeit logisch voort uit de oprichting van de Hotelgift in 2014. Daniels: ‘We deden goede zaken vanaf het begin. Steeds meer kregen we vragen of er ook een vlucht cadeau kon worden gedaan. Het is natuurlijk ook een logische combinatie. Vandaar nu de start van deze card.’ Volgens Daniels bestaat de marketing vooral uit Google advertising met Adwords, de inzet van social media en veel PR met behulp van pr-bureaus zoals Tessa in Nederland en Rooster PR in de UK. Daiels: ‘We zijn bezig met een pr-bureau in de VS en we hebben per 1 juli een blogger aangenomen om ook vooral het Nederlandse publiek te attenderen op onze dienstverlening. De praktijk wijst namelijk uit dat we onze omzet vooral halen uit Engelstalige landen. Nederland loopt wat dat betreft nog fors achter.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
Laatste Nieuws
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing