Nieuwe lichting Nima Registermarketeers 'beste vangst tot nu toe'

Nieuwe lichting Nima Registermarketeers 'beste vangst tot nu toe'
  • B2b
  • 25 jul 2018 @ 09:57
  • 7245 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Marketing

Steeds meer topmarketeers vinden aansluiting bij het netwerk van Nima Registermarketeers. Het afgelopen half jaar zijn Dick van der Lecq (Etcetera), Marjolijn Meynen (Bijenkorf), Saskia Egas (Etos), Hans Peters (Eneco) en Marlijn van Straalen (HMSHost) toegetreden tot 'de registers'.

De toename -ondanks de stevige toelatingseisen- illustreert dat de frisse wind die door het netwerk waait en de ambitie van het nieuwe bestuur zijn vruchten afwerpt. Het in 2016 aangetreden bestuur (bestaand uit Marc van Eck, Harry Wientjens, Guy van Liemt en Matt van der Poel) stelde bij zijn aanstelling dat alle topmarketeers zich zouden moeten aansluiten of op z'n minst in contact moeten komen met het RM-netwerk.

Van advertising naar marketing

In het oog springende naam onder de nieuwlichters is die van Dick van der Lecq, toch met name bekend van zijn werk voor de Effie, VEA en natuurlijk zijn eigen reclamebureau Etcetera. Eerder liet hij al in een interview op deze website doorschemeren zich bij Nima te hebben aangesloten: 'Bijscholing is belangrijk, ook als je -zoals ik- al dertig jaar in het reclamevak zit. Ik mag mij sinds het begin van dit jaar register marketeer noemen - ben wat meer van advertising naar marketing gegaan.'

Hele goede vrouwen

Marc van Eck stelt in een reactie dat hij ook met name blij is met de drie vrouwelijke marketeers die de accreditatie hebben overleefd: 'Het RM-netwerk wil graag een representatieve afspiegeling zijn van het vak en we prijzen ons gelukkig met een prachtig vakgebied waarin het aantal mannen en vrouwen redelijk goed verdeeld is. Dat is absoluut geen reden om achterover te leunen, maar het is wel mooi dat we er nu drie marketeers van indrukwekkende statuur bij hebben. We verenigen steeds meer toppers uit het werkveld die een afspiegeling zijn van wat er in de markt gebeurt en daarom zitten daar logischerwijs steeds meer hele goede vrouwen tussen. Dit is de beste vangst tot nu toe.'

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken