Nima flexibiliseert afleggen examens

Nima flexibiliseert afleggen examens
  • B2b
  • 19 jul 2018 @ 10:30
  • 10357 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Digitaal

Nima gaat per 1 september voor zijn examens logistiek samenwerken met Lamark, dat een landelijk dekkend netwerk aan digitale toetslocaties biedt.

Nima examineert al jaren digitaal, maar wil de examens meer flexibiliseren zodat iedereen examen kan doen op moment en plaats naar keuze.

Luuk Ros, manager content & business bij Nima, laat weten: 'Na 52 jaar op bezoek te moeten gaan bij dat strenge Nima (het lijkt wel afrijden) gaan we stapje voor stapje naar ‘examen zoals het je uitkomt’.'

Met het landelijk dekkend netwerk aan digitale toestlocaties, is dit nu ook mogelijk voor de examenkandidaten. Nima start eerst met de flexibilisering van de digitale examens Nima Basiskennis en Nima A en Nima A1 en Nima B1 Sales. De digitalisering van de Nima B examens zullen daarop volgen. Nima streeft ernaar om op korte termijn al zijn examens op flexibile wijze aan te bieden via een fijnvertakt netwerk van toestlocaties. Jaarlijks doen zo'n 3.000 mensen examen voor Nima Basis, A, B of C.

Lamark levert logistieke diensten aan examenbureaus. Een landelijk dekkend netwerk van testcenters maakt het voor examenkandidaten mogelijk hun examen af te nemen op een datum en tijd die hen het beste uitkomt. Het bedrijf is een onafhankelijke partij die niet gebonden is aan een opleidingsinstituut.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken