Booking.com verkent kansen verantwoord stedelijk toerisme

Booking.com verkent kansen verantwoord stedelijk toerisme
  • B2b
  • 3 aug 2018 @ 11:32
  • 15833 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • InnovatieKennissessieInteractie

In samenwerking met de gemeente Amsterdam doet Booking.com vandaag de aftrap voor het eerste Booking Cares Lab in de hoofdstad. Het initiatief moet kansen verkennen op het gebied van verantwoord stedelijk toerisme.

Booking.com stelt dat het initiatief past binnen de ambitie om overal ter wereld samen te werken met non-profit organisaties als onderdeel van het Booking Cares vrijwilligersprogramma.

Tijdens het driedaagse programma van 9 tot 11 oktober krijgen acht tot tien innovatieteams een mentor van Booking.com toegewezen en werken ze samen met collega's van Booking.com, gemeente Amsterdam en Amsterdam Marketing. Het doel is om, door middel van een pitch, een jury van specialisten te overtuigen hen beurzen te geven voor hun plan. Zo maken ze kans op beurzen van €10.000 tot €25.000. De gemeente Amsterdam kan het team met het beste plan de kans geven om met de stad een pilot op te zetten.

Gillian Tans, ceo van Booking.com, laat weten: 'We geloven dat mensen niet alleen gemakkelijker kunnen reizen dankzij technologie, maar ook duurzamer. Samen met de gemeente Amsterdam en Amsterdam Marketing hopen we met start-ups en non-profit changemakers aan bijzondere oplossingen te werken, die niet alleen een meetbare impact hebben voor Amsterdam maar die ook gebruikt kunnen worden voor stedelijke gebieden in Europa en de rest van de wereld.'

De inschrijving voor het Cares Lab is per vandaag geopend en sluit op 26 augustus. Ga hier naartoe voor meer informatie.

 

Beeld afkomstig van bookingcares.com.

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken