Booking.com verkent kansen verantwoord stedelijk toerisme
- B2b
- 3 aug 2018 @ 11:32
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - InnovatieKennissessieInteractie
- 3 aug 2018 @ 11:32
- Redactie Contentmarketing
In samenwerking met de gemeente Amsterdam doet Booking.com vandaag de aftrap voor het eerste Booking Cares Lab in de hoofdstad. Het initiatief moet kansen verkennen op het gebied van verantwoord stedelijk toerisme.
Booking.com stelt dat het initiatief past binnen de ambitie om overal ter wereld samen te werken met non-profit organisaties als onderdeel van het Booking Cares vrijwilligersprogramma.
Tijdens het driedaagse programma van 9 tot 11 oktober krijgen acht tot tien innovatieteams een mentor van Booking.com toegewezen en werken ze samen met collega's van Booking.com, gemeente Amsterdam en Amsterdam Marketing. Het doel is om, door middel van een pitch, een jury van specialisten te overtuigen hen beurzen te geven voor hun plan. Zo maken ze kans op beurzen van €10.000 tot €25.000. De gemeente Amsterdam kan het team met het beste plan de kans geven om met de stad een pilot op te zetten.
Gillian Tans, ceo van Booking.com, laat weten: 'We geloven dat mensen niet alleen gemakkelijker kunnen reizen dankzij technologie, maar ook duurzamer. Samen met de gemeente Amsterdam en Amsterdam Marketing hopen we met start-ups en non-profit changemakers aan bijzondere oplossingen te werken, die niet alleen een meetbare impact hebben voor Amsterdam maar die ook gebruikt kunnen worden voor stedelijke gebieden in Europa en de rest van de wereld.'
De inschrijving voor het Cares Lab is per vandaag geopend en sluit op 26 augustus. Ga hier naartoe voor meer informatie.
Beeld afkomstig van bookingcares.com.
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
- amsterdam
- duurzaam toerisme
- booking cares lab
- booking.com
- amsterdam marketing
- toerisme
- gillian tans
- gemeente amsterdam
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Bidfood introduceert eigen commerce media netwerk
- De marketingtransfers van week 17, 2025
- LinkedIn lanceert BrandLink voor gerichte B2B-advertenties
- Spotler neemt Lets Get Digital over
- Stef de Reeder van ABN Amro: 'Marketing is veel meer dan...
- Wing Cheung op Nima Marketing Day: 'Van onenightstand...
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 18,... 09-05-2025
- Nima Marketing Day: 'De haven van... 06-05-2025
- Nederlandse bedrijven bouwen samen... 06-05-2025
- De marketingtransfers van week 17,... 02-05-2025
- Bidfood introduceert eigen commerce... 01-05-2025
- LinkedIn lanceert BrandLink voor... 01-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management