Ironhack wil aantal tech specialisten opschroeven
- B2b
- 30 aug 2018 @ 10:50
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- Opleiding
- 30 aug 2018 @ 10:50
- Redactie MarketingTribune
Het van oorsprong Spaanse tech-opleidingsinstituut Ironhack opent de deuren van zijn nieuwe campus in Nederland. Ironhack leidt cursisten op tot webdevelopers en UX- en UI-designers waaraan hier momenteel een groot tekort is.
Voor elke cursist staan er gemiddeld 26 vacatures open, blijkt uit onderzoek van Amsterdam Economic Board. Ironhack zegt cursisten in 9 weken klaar te kunnen stomen tot professionals die kunnen instromen op de arbeidsmarkt. Ironhack heeft voor Amsterdam gekozen omdat de Nederlandse hoofdstad zich de afgelopen jaren heeft ontpopt als digitale hoofdstad van Europa. Er zitten meer dan 600 grote tech bedrijven in de Amsterdamregio. Hiervan hebben er 170 ook nog eens hun Europese hoofdkwartier in onze hoofdstad. Ook multinationals zoals Adyen, Phillips en Unilever zijn in toenemende mate afhankelijk van technologie en hebben steeds grotere behoefte aan service designers, UX-designers en webdevelopers.
Bootcamp voor nieuwe tech banen
Er staan momenteel een groot aantal vacatures open die niet kunnen worden ingevuld. Opleidingen van universiteiten sluiten volgens Ironhack niet aan op de praktijk en bereiden tech talenten onvoldoende voor op ‘nieuwe’ tech banen als UX designer en webdeveloper. Met intensieve bootcamps kunnen cursisten zich in 9 weken tijd omscholen. De eerste bootcamps, die worden gegeven in het Engels, starten in oktober. Ironhack wordt in Nederland geleidt door Manouk Meilof. ‘Onze kracht ligt met name in het slaan van een brug tussen onze bootcamp en het bedrijfsleven. De nieuwste technologie die gangbaar is in het bedrijfsleven is bij ons altijd leidend. Nu is dat Javascipt en ondersteunende frameworks, maar dat kan over enkele maanden anders zijn.’
Spaanse roots
Op de campussen in onder andere Berlijn, Madrid, Parijs en Barcelona hebben al meer dan 2.000 cursisten de Ironhack Bootcamp met succes afgerond. Ironhack is opgericht op het hoogtepunt van de Spaanse economische crisis in 2012. De werkloosheid onder jongeren was enorm. Belangrijke oorzaak was dat de opleidingen die jongeren hadden genoten niet aansloten bij de behoefte vanuit het bedrijfsleven. Ze wilden steeds meer technologisch onderlegd personeel dat kon ondersteunen bij de digitalisering van hun dienstverlening.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Global plaatst DOOH op 9 nieuwe... 28-03-2024
- Michiel Verstraten: LinkedIn... 21-03-2024
- JIC BRO lanceert buitenreclame... 21-03-2024
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing