MarketingTribune weer mediapartner MarketingTroonrede

MarketingTribune weer mediapartner MarketingTroonrede
  • B2b
  • 8 aug 2018 @ 10:14
  • 9871 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
  • Onderzoek

Ook dit jaar is MarketingTribune weer de mediapartner van de MarketingTroonrede en het event eromheen. Andere partners van dit event zijn de Nyenrode alumni kringen Marketing & Digital en Innovatiemanagement alsmede STEM Industrial Marketing Centre.

Met deze laatste organisatie en MarketingTribune voert de link met de MarketingTroonrede al terug tot een jaarlijks onderzoek naar trends in marketing dat tot 2014 werd uitgevoerd door adviesbureau Berenschot. Reden voor het initiëren van de MarketingTroonrede was dat er ook andere trendonderzoeken zijn in het marketingwerkveld. Deze onderzoeken gaan allemaal over middelen en methoden voor het uitvoeren van marketingactiviteiten. Maar geen van deze surveys richt zich op de vernieuwing van het vakgebied zelf. En wat de initiatiefnemers van de MarketingTroonrede betreft, ligt er juist nog een hele uitdaging voor het vakgebied zichzelf te vernieuwen. Of misschien wel beter gezegd: zichzelf opnieuw uit te vinden.

Paradoxen
Hoewel digitalisering binnen het vakgebied inmiddels de boventoon voert, rijzen toch ook de vragen: hoe relevant blijft analoog in het vakgebied en heeft digitalisering de oorspronkelijke functie van marketing nu ook echt veranderd? Een andere paradox is die tussen het denken in verzamelingen van aanbieders en klanten die elkaar in evenwicht houden (markten) en ontwikkelingen die meer weg hebben van een arena: ‘the winner takes all’. Professor dr. Henry Robben (hoogleraar marketing Nyenrode Business Universiteit) zal ingaan op deze aan het marketingvak gerelateerde paradoxen in zijn beschouwing op de MarketingTroonrede. Maar ook op twee paradoxen die meer met de innovatiekracht van organisaties te maken hebben in relatie tot marketing.

MarketingTroonredenaar
Centraal tijdens het event op dinsdag 25 september staat natuurlijk het uitspreken van de MarketingTroonrede zelf. Dit jaar valt hiervoor de eer te beurt aan Rob Beltman, winnaar van de PIM Marketingliteratuurprijs 2017. De stichting is zeer verguld met de toezegging van Rob om de eretitel van MarketingTroonredenaar dit jaar te vervullen. Rob zal tevens ook zelf nog reflecteren op de boodschap aan marketeers en CEO die vanuit de MarketingTroonrede zal doorklinken.

MarketingTroonrede event 2018
De MarketingTroonrede wordt dit jaar niet zoals gewoonlijk op de tweede, maar op de vierde dinsdag in september (25-09) uitgesproken; aanvang 19.00 uur – inloop vanaf 18.00 (mogelijkheid om een broodje mee te eten). Locatie: kasteel Nyenrode (Breukelen) – wapenkamer.

Aanmelden kan via deze link: http://ow.ly/Fd6O30l90jQ of via www.marketingtroonrede.nl
 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken