VodafoneZiggo pleit voor meer openbaar vervoer en minder auto's

VodafoneZiggo pleit voor meer openbaar vervoer en minder auto's
  • B2b
  • 10 aug 2018 @ 12:02
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • ArbeidsmarktHRMobile

VodafoneZiggo introduceert een nieuw mobiliteitsbeleid voor zijn werknemers: gratis reizen met het openbaar vervoer. Alle ruim 7.500 medewerkers op kantoren en in winkels van het bedrijf kunnen vanaf oktober kosteloos reizen met een NS-Business Card.

Dit nieuwe mobiliteitsbeleid komt voort uit VodafoneZiggo's visie op modern werkgeverschap en de maatschappelijk verantwoorde ambities binnen het bedrijf. VodafoneZiggo verwacht hiermee een reductie van ongeveer 35 miljoen wegkilometers en zo'n 3.500 ton CO₂ per jaar te realiseren.

Jeroen Hoencamp, CEO van VodafoneZiggo, laat weten: 'We gaan voor meer openbaar vervoer en minder auto's. Dat betekent minder CO₂-uitstoot, maar ook dat onze collega's niet meer in de file staan en zonder gedoe de stad in komen. Goede bereikbaarheid met het OV is de toekomst.'

Tjalling Smit, directeur commercie & ontwikkeling bij NS, voegt daaraan toe: 'VodafoneZiggo laat met deze keus zien dat het een sterke visie heeft op goed werkgeverschap en wil bijdragen aan het behalen van klimaatdoelstellingen.'

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken