'MarketingTroonrede is prima moment om marketingvak kritisch te fileren'

'MarketingTroonrede is prima moment om marketingvak kritisch te fileren'
  • B2b
  • 18 sep 2018 @ 11:30
  • 8828 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Evenement

Rob Beltman, de winnaar van de PIM Marketing Literatuurprijs 2017 met zijn boek ‘De marketingorganisatie van de toekomst’, spreekt op dinsdag 25 september op kasteel Nyenrode de MarketingTroonrede 2018 uit. Leo van Sister is er als marketeer bij.

Van Sister is sinds 2003 Branding & Marketing professional bij de Merkencommissaris®. Daarvoor bekleedde hij Brand & Marketing functies onder meer bij Douwe Egberts, Friesland Foods, Friesche Vlag, Frico, en het Nederlands zuivelbureau. Daarnaast is van Sister als bestuurslid betrokken bij diverse vak gerelateerde verenigingen en belangenorganisaties.

Van Sister: ‘Ik ben er graag bij omdat de MarketingTroonrede een prima moment is om eens per jaar het marketingvak goed te fileren en kritisch te beschouwen. Marketing is per slot van rekening een van de kernfuncties binnen een organisatie. Daarbij komt dat het marketingvak best complex is geworden en de MarketingTroonrede doet hiermee een goede poging om het vak toegankelijker te maken. De stichting creëert hiermee een moment om te discussiëren over de relevante ontwikkelingen in ons vakgebied, maar ook discussie over de zin en onzin ervan.’

Waarom zouden andere marketeers – en wellicht juist ook ceo’s naar de MarketingTroonrede moeten komen? ‘Het is uiterst zinvol om ook naar MarketingTroonrede te komen als ceo en als marketeer om zelf ook de discussie aan te gaan over de positie van marketing in de organisatie en de toekomst van het vak. En bovendien vindt het plaats op kasteel Nyenrode, een passend decor voor dit soort bijeenkomsten.’

De stichting MarketingTroonrede heeft als doel om de rol van marketing binnen alle typen organisaties kritisch te duiden en te versterken. Bovendien wordt bekeken hoe marketing steeds weer kan innoveren. Met PIM Marketing Literatuurprijs-winnaar Rob Beltman krijgt de MarketingTroonrede dit jaar een Troonredenaar die in zijn recente boek ook zelf pleit voor een integrale rol van marketing in organisaties.

MarketingTroonrede event 2018

De MarketingTroonrede wordt dit jaar niet zoals gewoonlijk op de derde, maar op de vierde dinsdag in september (25-09) uitgesproken. Dit event wordt in samenwerking met de alumni kringen Innovatie Management en Marketing & Digital van Nyenrode Business Universiteit georganiseerd.

Save the date: dinsdag 25 september aanvang 19.00 uur – inloop vanaf 18.00 (mogelijkheid om een broodje mee te eten). Locatie: kasteel Nyenrode (Breukelen) – wapenkamer.

Aanmelden kan via deze link: http://ow.ly/Fd6O30l90jQ of via www.marketingtroonrede.nl

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken