Nationale MQ Test Nima weer live
- B2b
- 4 sep 2018 @ 09:50
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- Kennissessie
- 4 sep 2018 @ 09:50
- Redactie MarketingTribune
Met deze test toetsen marketeers hun actuele marketingkennis en is het weer mogelijk om vrienden, collega’s en bekenden uit te dagen om ook de strijd aan te gaan.
De test heeft tot doel om professionals in korte tijd een idee te verschaffen of hun kennis en kunde vers genoeg is voor het succesvol vervullen van volgens Nima het mooiste beroep ter wereld: dat van marketeer.
Mini-examen
De Nationale MQ Test werd eerder georganiseerd in 2015, 2016 en 2017 en verleidde toen duizenden vakgenoten, maar ook opvallend veel professionals buiten het marketingvak, om zonder noemenswaardige voorbereiding ‘even een mini-examen te doen’. Dat viel de meesten overigens niet mee: de vragen zijn van het niveau NIMA A en bestrijken marketing, sales, communicatie, marktonderzoek en digital. De echte commerciële duizendpoten zijn dus in het voordeel. Kennis van digitale marketing levert ook voordeel op, maar alleen in combinatie met de echte marketingbasics. Daarbij is snel en foutloos kunnen werken ook een pré: De Nationale MQ Test houdt rekening met de tijd die wordt gebruikt bij het invullen. De test is te vinden op www.nima.nl/mq-test, bestaat uit 20 meerkeuzevragen en het invullen kost circa 10 minuten, waarna de deelnemer direct zijn of haar score krijgt toegezonden.
Professionals
Nima, tenslotte de beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales organiseert de Nationale MQ Test om inzichtelijk te maken waar marketeers staan. Kennis en inzichten over de beste manier om producten en diensten naar de markt te brengen veranderen snel en voortdurend. Bovendien hebben ze daarbij te maken met concurrenten die hetzelfde willen.
Voor professionals die nog dieper in de status van hun marketingkennis willen duiken, is sinds 2018 ook de Nima Kennistoets beschikbaar. De toets is een snelle, betrouwbare scan die inzichtelijk maakt waar de ‘strengths’ en ‘weaknesses’ bij jou en je team liggen. Daarnaast brengt het in kaart welke verborgen talenten er misschien in jouw team onderbelicht zijn gebleven. In de NIMA Kennistoets wordt de actuele kennis getoetst op 5 onderdelen: marketing, online marketing, communicatie, sales en onderzoek. Check www.nima.nl/kennistoets voor meer informatie.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
Laatste Nieuws
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing