Nationale MQ Test Nima weer live

Nationale MQ Test Nima weer live
  • B2b
  • 4 sep 2018 @ 09:50
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • Kennissessie

Met deze test toetsen marketeers hun actuele marketingkennis en is het weer mogelijk om vrienden, collega’s en bekenden uit te dagen om ook de strijd aan te gaan.

De test heeft tot doel om professionals in korte tijd een idee te verschaffen of hun kennis en kunde vers genoeg is voor het succesvol vervullen van volgens Nima het mooiste beroep ter wereld: dat van marketeer.

Mini-examen

De Nationale MQ Test werd eerder georganiseerd in 2015, 2016 en 2017 en verleidde toen duizenden vakgenoten, maar ook opvallend veel professionals buiten het marketingvak, om zonder noemenswaardige voorbereiding ‘even een mini-examen te doen’. Dat viel de meesten overigens niet mee: de vragen zijn van het niveau NIMA A en bestrijken marketing, sales, communicatie, marktonderzoek en digital. De echte commerciële duizendpoten zijn dus in het voordeel. Kennis van digitale marketing levert ook voordeel op, maar alleen in combinatie met de echte marketingbasics. Daarbij is snel en foutloos kunnen werken ook een pré: De Nationale MQ Test houdt rekening met de tijd die wordt gebruikt bij het invullen. De test is te vinden op www.nima.nl/mq-test, bestaat uit 20 meerkeuzevragen en het invullen kost circa 10 minuten, waarna de deelnemer direct zijn of haar score krijgt toegezonden.

Professionals

Nima, tenslotte de beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales organiseert de Nationale MQ Test om inzichtelijk te maken waar marketeers staan. Kennis en inzichten over de beste manier om producten en diensten naar de markt te brengen veranderen snel en voortdurend. Bovendien hebben ze daarbij te maken met concurrenten die hetzelfde willen.

Voor professionals die nog dieper in de status van hun marketingkennis willen duiken, is sinds 2018 ook de Nima Kennistoets beschikbaar. De toets is een snelle, betrouwbare scan die inzichtelijk maakt waar de ‘strengths’ en ‘weaknesses’ bij jou en je team liggen. Daarnaast brengt het in kaart welke verborgen talenten er misschien in jouw team onderbelicht zijn gebleven. In de NIMA Kennistoets wordt de actuele kennis getoetst op 5 onderdelen: marketing, online marketing, communicatie, sales en onderzoek. Check www.nima.nl/kennistoets voor meer informatie.

 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken