[MarTech] Louise Doorn: 'Marketeer heeft nieuwsgierigheid en veerkracht nodig'

[MarTech] Louise Doorn: 'Marketeer heeft nieuwsgierigheid en veerkracht nodig'
  • B2b
  • 15 okt 2018 @ 10:00
  • 11607 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune

    Redactie
    MarketingTribune
  • Evenement

In aanloop naar het MarTech Event op 6 november interviewen we een aantal sprekers. Dit keer Louise Doorn, cmo van AdTech platform HelloMaaS (Marketing As A Service). 'Hoe blijf je up to date in technologie? Ik zou zeggen: experimenteer zoveel mogelijk en gebruik alle technologie in je eigen voordeel.’

Doorn keerde na 15 jaar in New York te hebben gewerkt terug naar Nederland. In de VS leidde ze allerlei marketinginnovaties op wereldschaal voor bedrijven zoals Samsung, Philips en JPMorganChase. In deze sessie op MarTech zal Doorn haar ervaringen delen hoe je als marketeer je weg vindt in de jungle van 7000 + MarTech hulpmiddelen. Leer hoe je structuur brengt in de veelheid aan technologieën. Ze leidt je rond in de MarTech LumaScape en geeft tientallen tips en trucs voor het slimmer uitvoeren van marketingtechnologie aan de hand van praktische voorbeelden van over de hele wereld.

Doorn: ‘We weten dat marketing slimmer kan. HelloMaaS levert Marketing as a Service en is een one-stop-shop-platform voor marketing diensten. We bieden marketeers betrouwbare kennis en how-to-gidsen om hun visie te challengen.’

Waarom mogen mensen jouw presentatie niet missen?

Doorn: ‘Ik geef aansprekende voorbeelden hoe je als marketeer martech tools succesvol kunt inzetten voor je bedrijf. En hoe je daarmee nieuwe wereldwijde partnerships kan opzetten.’

Welke recente ontwikkeling op het gebied van marketing & technologie - boeit jou momenteel het meest en waarom?

‘Dit is natuurlijk een fascinerende tijd, zeker ook voor marketeers. In feite werken we al in de toekomst. We kunnen dankzij de techniek overal werken, er is een enorme vrijheid van handelen om tot het beste werk te komen. Bovendien is er een mentaliteit in onze sector die het mogelijk maakt om topteams en daarmee topwerk te leveren.’

Marketeers zijn er in veel soorten, maar wat is dé specifieke eigenschap die iedere marketeer nodig heeft voor succes op het gebied van Marketing & Technologie?

‘Nieuwsgierigheid en veerkracht.’

Wat is de grootste uitdaging voor de marketeer anno 2018 en vooral op het gebied van technologie?

‘Marketeers kunnen kiezen uit meer dan 7.000 MarTech tools. Hoe blijf je up to date? Ik zou zeggen: experimenteer zoveel mogelijk en gebruik alle technologie in je eigen voordeel.’

Hoe voorkom je dat technologie marketing onpersoonlijk maakt?

‘Door, hoe dan ook, de mensen altijd als uitgangspunt te nemen. Technologie is een hulpmiddel.’

Heb je zelf een positieve ervaring met technologie?

‘O, te veel om op te noemen! Ik denk dan alleen al aan hoe eenvoudig je kunt connecten met iedereen in de wereld. We kunnen werken waar en wanneer en met wie we willen op een moment dat ons het beste uitkomt.’

Welk merk is goed bezig met technologie en waarom?

‘Zo veel. Ik deel ze graag met het publiek tijdens mijn presentatie. Daarom moeten de mensen ook komen!’

Bestel nu je kaarten voor MarketingenTechnology 2018 Klik hier voor de website

 

Redactie MarketingTribune

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken