Abax vraagt aandacht voor meer vrouwen in de top
- B2b
- 8 okt 2018 @ 10:25
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - ArbeidsmarktHR
- 8 okt 2018 @ 10:25
- Lucas Boon
Veertig procent van de 450 werknemers bij Abax, leverancier van oplossingen voor de 'connected workspace', bestaat uit vrouwen, maar slechts twee vrouwen hebben zitting in het managementteam. Het bedrijf wil daar verandering in brengen en lanceert daarom het trainingsprogramma The Girl Power Initiative.
Het doel van het programma is om vrouwen met leiderschapspotentieel in kaart te brengen en te helpen bij hun ontwikkeling. Het uiteindelijke doel is het creëren van een genderneutrale bedrijfsomgeving.
Bruce Atle Karlsen, chief performance officer bij Abax, laat weten: 'Dit initiatief maakt deel uit van onze wens om meer vrouwen in managementposities te krijgen, omdat we weten dat een groep bestaande uit zowel mannen als vrouwen vaak slimmer opereert en winstgevender is. Bovendien hebben vrouwen over het algemeen meer oog voor de verhoudingen binnen de organisatie en kunnen ze zich inleven in zowel de werknemer, klant als eigenaar.'
The Girl Power Initiative is een eenjarig programma. De deelnemers draaien mee met de directieleden van dochterondernemingen en krijgen diverse managementtrainingen. Vrouwelijke werknemers van Abax kregen de gelegenheid om zichzelf aan te melden of een collega te nomineren. In totaal werden zestien vrouwen, variërend in de leeftijd van 24-46 jaar, uitgekozen om aan het initiatief deel te nemen.
Op de foto Sandra van Dongen, een van de deelnemers aan het initiatief.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend: Nathalie Lam van Philips
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Beeckestijn start opleiding AI Business Professional
Laatste Nieuws
- Jolien Koelewijn: 'Chocomel is een... 24-04-2024
- BvA: Wees kritisch maar noem... 24-04-2024
- De 8e editie van Nima Marketing Day... 22-04-2024
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing