Abax vraagt aandacht voor meer vrouwen in de top

Abax vraagt aandacht voor meer vrouwen in de top
  • B2b
  • 8 okt 2018 @ 10:25
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • ArbeidsmarktHR

Veertig procent van de 450 werknemers bij Abax, leverancier van oplossingen voor de 'connected workspace', bestaat uit vrouwen, maar slechts twee vrouwen hebben zitting in het managementteam. Het bedrijf wil daar verandering in brengen en lanceert daarom het trainingsprogramma The Girl Power Initiative.

Het doel van het programma is om vrouwen met leiderschapspotentieel in kaart te brengen en te helpen bij hun ontwikkeling. Het uiteindelijke doel is het creëren van een genderneutrale bedrijfsomgeving.

Bruce Atle Karlsen, chief performance officer bij Abax, laat weten: 'Dit initiatief maakt deel uit van onze wens om meer vrouwen in managementposities te krijgen, omdat we weten dat een groep bestaande uit zowel mannen als vrouwen vaak slimmer opereert en winstgevender is. Bovendien hebben vrouwen over het algemeen meer oog voor de verhoudingen binnen de organisatie en kunnen ze zich inleven in zowel de werknemer, klant als eigenaar.'

The Girl Power Initiative is een eenjarig programma. De deelnemers draaien mee met de directieleden van dochterondernemingen en krijgen diverse managementtrainingen. Vrouwelijke werknemers van Abax kregen de gelegenheid om zichzelf aan te melden of een collega te nomineren. In totaal werden zestien vrouwen, variërend in de leeftijd van 24-46 jaar, uitgekozen om aan het initiatief deel te nemen.

Op de foto Sandra van Dongen, een van de deelnemers aan het initiatief.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken