KLM: van usp naar ucp
- B2b
- 22 okt 2018 @ 09:37
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 22 okt 2018 @ 09:37
- Sjaak Hoogkamer
Dit najaar zijn de nieuwe merkuitingen van KLM overal te zien: online, buiten op billboards, en zelfs op Times Square in New York. KLM wil in haar campagne vooral haar unique caring points benadrukken.
KLM wil in de nieuwe uitingen laten zien dat ze dankzij veel persoonlijke aandacht echt het verschil maakt tussen een goede en onvergetelijke reiservaring voor haar passagiers.
Oprechte houding
Natascha van Roode, Head of KLM Marketing Communication van KLM Customer Experience: ‘KLM cares for me is de basis van onze nieuwe reclame-uitingen. Een positionering die niet zomaar uit de lucht komt vallen. We hebben veel onderzoek gedaan naar onze unique selling points. We hebben die omgedoopt tot onze unique caring points. Passagiers prijzen vooral onze open en oprechte houding en persoonlijke benadering. Niet alleen van ons cockpit- en cabinepersoneel maar ook van ons grondpersoneel en onze klantenservicemedewerkers wereldwijd. Met deze campagne onderstrepen we dat.’
De unique caring points van KLM die nu in de spotlight staan zijn: de World Business Class, Economy Comfort, Economy Class, KLM’s netwerk en uitgebreide 24/7 klantenservice. Door de producten en diensten te combineren met een persoonlijke aanpak zet KLM naar eigen zeggen ‘een beleving neer die verder gaat dan alleen het product of de dienst.’ It’s because we care is dan ook de rode draad in de video’s, abri’s en banners.
Eigen medewerkers
De reclamematerialen zijn wereldwijd beschikbaar en zullen meerdere jaren gebruikt worden. Om vier verschillende regio’s – Europa, Azië, Midden-Oosten en Afrika - goed te bedienen zijn 60 versies gemaakt. Voor elke regio zijn verschillende nationaliteiten ingezet en circa 15 taalversies gemaakt. De KLM’ers uit de campagne zijn geen acteurs maar eigen medewerkers, wat weer bijdraagt aan het authentieke karakter van het KLM merk.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Global plaatst DOOH op 9 nieuwe... 28-03-2024
- Michiel Verstraten: LinkedIn... 21-03-2024
- JIC BRO lanceert buitenreclame... 21-03-2024
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing