Onderzoek: ruim helft werkend Nederland komt futloos thuis

Onderzoek: ruim helft werkend Nederland komt futloos thuis
  • B2b
  • 3 okt 2018 @ 11:56
  • 6211 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • CommunicatieArbeidsmarktHR

Onderzoek van Zorg van de Zaak wijst uit dat 53% van de werkende Nederlanders meerdere keren per maand lusteloos thuis komt van een dag werken. Met de campagne 'Breinvriendelijk werken' wil het netwerk van bedrijven in de zorg nu meer aandacht vragen voor het brein op de werkvloer.

Het netwerk stelt dat hardwerkende Nederlanders het verleerd zijn hun brein te laten rusten. 'Als de boog altijd gespannen staat, liggen stressgerelateerde en psychische klachten op de loer. Signalen zoals futloosheid, aanhoudende hoofdpijn, concentratieproblemen of oververmoeidheid worden niet op tijd herkend.'

Uit onderzoek (onder 1017 werkende Nederlanders van 18-66 jaar) van Zorg van de Zaak blijkt dat meer dan de helft van werkend Nederland (53%) meerdere keren per maand lusteloos thuis komt van een dag werken. 19% van werkend Nederland ervaart dit zelfs meerdere keren per week. Bijna twee derde (63%) heeft meerdere keren per maand grote moeite om zich te concentreren op het werk, waarvan iets meer dan de helft (26%) dit meerdere keren per week ervaart.

Ulrika Leons, directeur Skils (onderdeel van Zorg van de Zaak) en GZ-psycholoog, laat weten: 'Met de campagne willen we de breinkennis en de impact daarvan op werkprocessen, werkomgeving en omgang met elkaar vergroten. Hier ligt een taak voor zowel werknemer als werkgever.'

Ga voor meer informatie naar de website.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken