Reactie VNO-NCW op Unilever HQ-aankondiging
- B2b
- 5 okt 2018 @ 17:51
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingZakelijk
- 5 okt 2018 @ 17:51
- Peter van Woensel Kooy
VNO-NCW betreurt het dat Unilever heeft moeten overgaan tot uitstel van de stemming in de aandeelhoudersvergadering over de vestiging van het hoofdkantoor volledig in Nederland.
'Het is erg jammer dat zo’n belangrijke beslissing in het vaarwater terecht is gekomen van de turbulente politieke ontwikkelingen in het Verenigd Koninkrijk. Het is ook tekenend voor wat de Brexit betekent: een hard gevecht om de vestiging van bedrijven. VNO-NCW vindt dat voor Nederland verbetering van het vestigingsklimaat topprioriteit moet zijn en blijven. Afschaffing van de dividendbelasting is daar onderdeel van en voor Nederland een blijvend goede beleidskeuze', aldus VNO-NCW.
Terugdraaiing
Als ondernemingsorganisatie zegt VNO-NCW zich hard te maken voor een excellent ondernemings- en vestigingsklimaat. Deze terugdraaiing van een door Hollandse ogen wijs besluit zagen we niet aankomen. Al gaat het om enkele tientallen banen. Nu blijft het HQ over twee hoofdsteden verspreid: Londen en Rotterdam.
(PvWK)
Beeld: Minister president Rutte live op Facebook over de aankondiging
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- blijven
- ondernemingsorganisatie
- Paul Polman
- Londen
- Mark Rutte
- dividendbelasting
- Unilever
- Rotterdam
- vestigingsklimaat
- verbetering
- Brexit
- topprioriteit
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Marketeer ANWB Lars Smit: Brandreview Validators was voor ons...
- [column] Concurreren met je eigen merken: goed idee?
- Martijn Jaartsveld, strategy director Stroom: Validators...
- Hokra zet met behalen ISO-certificering significante stap in...
- B2B-campagne autoverhuurder Enterprise op Europese luchthavens
- [column] SXSW: Is eenzaamheid marketingkans?
Laatste Nieuws
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
- Marketeer ANWB Lars Smit:... 07-03-2024
- Lemon en Abovo Maxlead: master the... 05-03-2024
- Brandreview non-alcoholische... 04-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing