[Ingezonden artikel] Smart Internet Media winnaar FD Gazellen 2018
- 23 okt 2018 @ 15:04
- Sales
Een omzetgroei van minimaal 20% over 3 jaar en het laatste jaar winstgevend afsluiten. Het waren twee belangrijke eisen om in aanmerking te komen voor de FD Gazellen Award. Eisen waaraan Smart Internet Media uit Hilversum met gemak voldoet. Resultaat: de FD Gazellen Award voor één van de snelste groeiende bedrijven van Nederland.
Niet alleen qua omzet, ook qua klanten en personeelsbestand groeide Smart Internet Media de afgelopen jaren enorm. Waar het bedrijf in 2003 begon met een paar mensen op het thuisadres van CEO Robin Freyer, staat nu een volwaardig internetmarketingbureau in Hilversum met ruim 30 FTE. En ook qua klantenbestand wist Smart Internet Media ook snel uit te dijen. Steeds meer grote bedrijven en zelfs multinationals weten het bureau te vinden voor zoekmachineoptimalisatie en andere onlinemarketingdiensten.
Te danken aan onze mensen
Smart Internet Media is één van de grondleggers en marktleider van zoekmachinemarketing- en optimalisatie in Nederland. Inmiddels dus ruim 30 man sterk. ‘Daar zijn we ontzettend trots op’, zegt Robin Freyer. ‘En niet alleen op onze “eigen” mensen trouwens. We hebben ook veel te danken aan de freelancers waar onder tekstschrijvers die zich aan ons verbonden hebben. Ook hun ondersteuning hebben we keihard nodig om de beste resultaten te behalen voor onze klanten.’
Stimulans om door te zetten
Eigenaar van Smart Internet Media Robin Freyer verwacht de komende jaren een verdere groei. ‘Met de aankomende aanstelling van Bas de Goeje als nieuwe CEO is er weer frisse energie om door te groeien. Zowel kwalitatief als kwantitatief. Want groeien is leuk, maar uiteindelijk moeten vooral onze klanten daarbij gebaat zijn.’ Bas de Goeje: ‘In Hilversum zitten we voorlopig helemaal op onze plek. Lekker centraal in het land, met een ruim kantoor waar ruim voldoende extra bureaus in passen. Nu zijn we vooral heel blij met de erkenning van het Financieel Dagblad in de vorm van de FD Gazellen Award. Een stimulans voor ons om toe te werken naar de volgende.’
Klanten die resultaat zien
Om ook in de toekomst in aanmerking te komen voor de award, wacht Smart Internet Media nog genoeg uitdagingen. Bas de Goeje: ‘We moeten natuurlijk een financieel gezond bedrijf blijven en een ononderbroken omzetgroei realiseren. En wie weet welke eisen en criteria er later nog bijkomen.’ Hoe Smart Internet Media dit alles wil bereiken? Bas vat de koe bij de hoorns. Of eigenlijk de gazelle… ‘Als groeiend bedrijf is slechts één ding van cruciaal belang: klanten die resultaten zien. Zijn zij tevreden, dan komt de rest vanzelf.’
Dit artikel is tot stand gekomen buiten de redactie van Marketintribune om.
-
Sales
- Werkt bij: BBP Media
- Functie:
- Website:
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Global plaatst DOOH op 9 nieuwe... 28-03-2024
- Michiel Verstraten: LinkedIn... 21-03-2024
- JIC BRO lanceert buitenreclame... 21-03-2024
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing