RAI-onderzoek naar customer journey exposanten
- B2b
- 26 nov 2018 @ 11:11
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Customer Journey
- 26 nov 2018 @ 11:11
- Sjaak Hoogkamer
RAI Amsterdam onderzocht de customer journey van exposanten en geeft tips voor elke fase van deze klantreis in het tweede RAI Insights rapport in de customer journey triologie.
Exposanten zijn de drijvende kracht achter elke beurs. De wijze van deelname, hun aanbod en effectiviteit bepalen in belangrijke mate de klanttevredenheid van de bezoeker en het succes van het evenement. Toch is het voor exposanten vaak een uitdaging om op al deze fronten te excelleren. Voor de meeste beursdeelnemers is het een activiteit die zij een of enkele malen per jaar ondernemen, waardoor ervaring langzaam wordt opgebouwd. Tegelijkertijd verandert de markt en de techniek snel en is het belangrijk om hier gebruik van te maken. Organisatoren die een onderscheidend evenement willen neerzetten, zijn er daarom bij gebaat hun exposanten zo goed mogelijk te ondersteunen.
ROI
RAI Amsterdam nam de uitdaging aan en ondernam een grootscheeps onderzoek naar de customer journey van exposanten. Joost van Eupen (Customer Marketing Manager) en Sanne Jolles (Market Researcher) waren vanuit de RAI betrokken. Zij werkten samen met een team van RAI-specialisten en onderzoeksbureau Unplugged, onderdeel van Makerstreet. Joost van Eupen licht toe: ‘Eerst hebben we de meest doorslaggevende momenten in de customer journey in kaart gebracht. Daarna hebben we met behulp van observatie en interviewtechnieken gebaseerd op design thinking, exposanten uit binnen- en buitenland onder de loep genomen om hun verwachtingen en ervaringen per fase scherp te krijgen. Op basis daarvan geven we per fase adviezen aan exposanten om nog meer ROI te halen uit hun beursdeelname.’
Het rapport is hier gratis te downloaden.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
Laatste Nieuws
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing