Logeion en Britse PRCA gaan samenwerken

Logeion en Britse PRCA gaan samenwerken
  • B2b
  • 13 dec 2018 @ 11:25
  • 10801 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • PR

Logeion en de Engelse Public Relations and Communications Association (PRCA), twee beroepsorganisaties voor communicatie, hebben een samenwerkingsovereenkomst getekend. Ze gaan onder meer kennis delen en events organiseren.

De twee besturen van de verenigingen zullen intensief gaan samenwerken aan de ontwikkeling van het communicatievak.

De eerste uitkomst van de samenwerking is dat de studiereis van Logeion in 2019 naar Londen zal gaan. Deze studiereis zal samen met de PRCA worden georganiseerd. Op de planning staat verder het uitwisselen van sprekers voor evenementen en interessante whitepapers.

Waarden

Francis Ingham, algemeen directeur van de PRCA: ‘We zijn natuurlijk erg blij met de samenwerking met Logeion, één van de oudste communicatieberoepsverenigingen ter wereld, die al geruime tijd een belangrijke rol speelt bij de ontwikkeling van het communicatievak in Nederland. Logeion en de PRCA delen een aantal gemeenschappelijke waarden en opvattingen over het vak, waaronder een sterk geloof in het belang van ethische standaarden en de noodzaak deze verder aan te scherpen. Door met elkaar samen te werken, kunnen we de leden van zowel de PRCA als van Logeion veel extra’s bieden.’

Code

André Manning, directeur van Logeion voegt daaraan toe: ‘Een samenwerking met de PRCA stond hoog op ons verlanglijstje. Het geeft onze leden toegang tot de kennis en ervaring van een zeer gerespecteerde communicatievereniging. De PRCA heeft de afgelopen jaren aangetoond leidend te zijn op het gebied van verschillende uitdagingen in het communicatievak, bijvoorbeeld bij het ontwikkelen van een ethische code. Het is echt heel gaaf dat we onze kennis en ervaringen nu met elkaar gaan delen. Zo kunnen we de professionals die het vak uitoefenen een nog breder en diverser aanbod bieden. Deze samenwerking past in de wens van bestuur en bureau om voor de leden meer internationale ontwikkelingen en inzichten in ons vakgebied binnen bereik te brengen.’

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken