Onderzoek: man heeft vrouwelijke hulp nodig bij shoppen

Onderzoek: man heeft vrouwelijke hulp nodig bij shoppen
  • B2b
  • 21 dec 2018 @ 11:32
  • 15281 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • OnderzoekRetail

De Nederlandse man wordt sterk beïnvloed door zijn partner bij zijn kledingkeuze. Dat blijkt uit onderzoek dat onderzoeksbureau Markteffect en herenmodewinkel Only for Men hebben uitgevoerd onder ruim 1.100 Nederlandse mannen.

Naast het onderzoek naar de mening van de mannen, is er ook onderzoek gedaan naar de (vrouwelijke) partners van die mannen. Interessant is dat vrouwen aangeven zelf minder vaak invloed te hebben op de kledingkeuze van hun partner, namelijk 67% van de vrouwen.

Uit het onderzoek blijkt ook dat mannelijke partners minder invloed hebben op hun partner dan vrouwelijke partners. Van de mannen met een mannelijke partner geeft 61% aan dat hun partner invloed heeft op hun kledingkeuze. Bij mannen met een vrouwelijke partner ligt dit percentage een stuk hoger, namelijk 88%.

Adviserende rol

Aan de vrouwelijke partners is tot slot gevraagd welke rol ze zelf denken te hebben tijdens het shoppen met hun partner. Het grootste deel (36%) denkt dat ze een helpende, adviserende rol hebben tijdens het winkelen. Daarnaast zegt een opvallend groot deel (33%) dat ze helemaal geen invloed heeft. Het laatste deel van de vrouwen is opgedeeld in vrouwen die denken dat ze een beïnvloedende, sturende rol hebben tijdens het winkelen (15%) en vrouwen die zelf de kleding kopen voor hun man (15%).

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken