Onderzoek: man heeft vrouwelijke hulp nodig bij shoppen
- B2b
- 21 dec 2018 @ 11:32
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - OnderzoekRetail
- 21 dec 2018 @ 11:32
- Lucas Boon
De Nederlandse man wordt sterk beïnvloed door zijn partner bij zijn kledingkeuze. Dat blijkt uit onderzoek dat onderzoeksbureau Markteffect en herenmodewinkel Only for Men hebben uitgevoerd onder ruim 1.100 Nederlandse mannen.
Naast het onderzoek naar de mening van de mannen, is er ook onderzoek gedaan naar de (vrouwelijke) partners van die mannen. Interessant is dat vrouwen aangeven zelf minder vaak invloed te hebben op de kledingkeuze van hun partner, namelijk 67% van de vrouwen.
Uit het onderzoek blijkt ook dat mannelijke partners minder invloed hebben op hun partner dan vrouwelijke partners. Van de mannen met een mannelijke partner geeft 61% aan dat hun partner invloed heeft op hun kledingkeuze. Bij mannen met een vrouwelijke partner ligt dit percentage een stuk hoger, namelijk 88%.
Adviserende rol
Aan de vrouwelijke partners is tot slot gevraagd welke rol ze zelf denken te hebben tijdens het shoppen met hun partner. Het grootste deel (36%) denkt dat ze een helpende, adviserende rol hebben tijdens het winkelen. Daarnaast zegt een opvallend groot deel (33%) dat ze helemaal geen invloed heeft. Het laatste deel van de vrouwen is opgedeeld in vrouwen die denken dat ze een beïnvloedende, sturende rol hebben tijdens het winkelen (15%) en vrouwen die zelf de kleding kopen voor hun man (15%).
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend: Nathalie Lam van Philips
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Beeckestijn start opleiding AI Business Professional
Laatste Nieuws
- De 8e editie van Nima Marketing Day... 22-04-2024
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing