Rembrandt moet toeristen meer spreiden
- B2b
- 30 jan 2019 @ 11:14
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Promotie
- 30 jan 2019 @ 11:14
- Sjaak Hoogkamer
Op initiatief van NBTC Holland Marketing gaan allerlei steden en culturele instellingen in onder meer Middelburg, Dordrecht en Delft samenwerken aan het themajaar over Rembrandt. Inzet is om meer plaatsen in Nederland te laten profiteren van de groeiende toeristenstroom.
Er zijn 20 tentoonstellingen en activiteiten verspreid door het land over de beroemde schilder en de Gouden Eeuw. ‘Met themajaren inspireren we Nederlandse en internationale bezoekers om andere plekken op andere momenten te ontdekken. Zo kunnen meer steden en regio’s profiteren van de toeristische groei op een manier die hen past,’ aldus Jos Vranken, directeur NBTC Holland Marketing.
Spreiding
Al vele jaren organiseert NBTC in samenwerking met partners - zoals provincies, gemeenten en musea - themajaren met als doel (inter)nationale toeristen te stimuleren plekken te bezoeken die voor hen soms nog onbekend zijn. ‘Toeristisch aanbod kan je aantrekkelijker maken door samen op te trekken in een aansprekend thema. Zo hebben we in 2017 met 32 partners, verspreid over het land, samengewerkt aan het succesvolle themajaar Mondriaan tot Dutch Design dat ruim 600.000 bezoekers uit binnen- en buitenland trok en een impuls gaf aan werk en inkomen op die plekken.
Erfgoed
Dit jaar staat in het teken van Rembrandt & de Gouden Eeuw, omdat het precies 350 jaar geleden is dat Rembrandt is gestorven. Veel internationale toeristen denken bij Rembrandt aan Amsterdam, maar weten te weinig over de plaatsen waar Rembrandt ook is terug te zien. Vranken: ‘Door dit thema te combineren met het rijke erfgoed van de Gouden eeuw in onze 17e-eeuwse binnensteden, inspireren we toeristen tentoonstellingen te bezoeken verspreid over het hele land. Op die manier creëren we gezamenlijk een mooi cultureel aanbod dat positief bijdraagt aan Perspectief 2030, de nieuwe visie op de bestemming Nederland waarin alle Nederlanders profiteren van toerisme in 2030.’
Delft
Binnen het themajaar werken NBTC Holland Marketing, het Fries Museum, Mauritshuis, Museum Het Rembrandthuis, Rijksmuseum, Museum De Lakenhal, Amsterdam Museum, Joods Cultureel Kwartier, Museum Prinsenhof Delft, Het Scheepvaartmuseum, Stadsarchief Amsterdam, samen met steden als Amsterdam, Delft, Den Haag, Dordrecht, Enkhuizen, Haarlem, Hoorn, Leiden en Middelburg onder de titel Rembrandt & de Gouden Eeuw.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend: Nathalie Lam van Philips
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Beeckestijn start opleiding AI Business Professional
- De 8e editie van Nima Marketing Day vindt plaats op donderdag...
- Jolien Koelewijn: 'Chocomel is een beetje van iedereen'
Laatste Nieuws
- Martien Korting van Gripp:... 25-04-2024
- Jolien Koelewijn: 'Chocomel is een... 24-04-2024
- BvA: Wees kritisch maar noem... 24-04-2024
- De 8e editie van Nima Marketing Day... 22-04-2024
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing