Kia benoemt Tim den Besten tot EV brand manager
- B2b
- 15 feb 2019 @ 09:13
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Personalia
- 15 feb 2019 @ 09:13
- Sjaak Hoogkamer
Per 1 februari 2019 is Tim den Besten benoemd tot EV (electric vehicle) Brand Manager bij Kia Motors Nederland B.V. Hij is sinds 2015 werkzaam bij Kia en heeft ruime ervaring opgedaan in Product Marketing.
De functie van EV Brand Manager is een nieuwe functie binnen Kia en valt onder de afdeling Business Strategy & Product Marketing. Volgens de elektrificatiestrategie heeft Kia in 2025 in totaal zestien modellen met elektrische aandrijving geïntroduceerd: vijf hybrides, vijf plug-inhybrides, vijf volledig elektrische auto’s en ook een brandstofcelauto (FCEV).
e-Niro
‘Een geweldige uitdaging om geëlektrificeerde producten en aanvullende relevante diensten te mogen ontwikkelen,’ zegt Den Besten. ‘Met de komst van de e-Niro eind 2018 vervolgt Kia haar groei, met name in de zakelijke markt. In 2018 heeft een succesvol reserveringssysteem geleidt tot 3.000 reserveringen. We zijn inmiddels begonnen met de uitlevering en verwachten in het eerste kwartaal al een kleine 1.000 e-Niro’s te kunnen afleveren. Ik kijk er naar uit om de klant te kunnen voorzien van waardevolle services en we zullen daarvoor diverse partnerships aangaan.’
Kia behoort momenteel tot één van de snelst groeiende merken in Nederland. ‘Kia heeft in 2018 een top-5 positie bereikt met het hoogste marktaandeel in de 25-jarige geschiedenis van Kia in Nederland,’ aldus Ruben Keuter, Manager Business Strategy & Product Marketing. ‘Om in te spelen op toekomstige marktontwikkelingen en klaar te zijn om onze ambities richting 2025 waar te maken, hebben wij besloten om een nieuwe functie te creëren in de vorm van EV Brand Manager.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend: Nathalie Lam van Philips
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Beeckestijn start opleiding AI Business Professional
Laatste Nieuws
- De 8e editie van Nima Marketing Day... 22-04-2024
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing