Roland van der Vorst wordt head of innovation bij Rabobank

Roland van der Vorst wordt head of innovation bij Rabobank
  • B2b
  • 20 feb 2019 @ 08:38
  • 8504 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Personalia

Per 1 april 2019 wordt Roland van der Vorst de nieuwe head of Innovation WRR (Wholesale, Rural and Retail) van Rabobank. Hij wordt verantwoordelijk voor de innovatie activiteiten van grote Nederlandse bedrijven en de internationale food- en agri-activiteiten van de bank.

Van der Vorst legt zijn functie als directeur van FreedomLab neer, maar blijft als hoogleraar verbonden blijven aan de TU Delft. Hij is daarnaast wekelijks columnist bij het Futures-katern op zaterdag van het Financieele Dagblad.

Van der Vorst: ‘Ik heb ontzettend veel zin om zowel de bank als haar klanten te helpen innoveren. Rabobank heeft als wereldspeler een belangrijke positie om niet alleen van waarde te zijn voor hun klanten, maar tegelijkertijd ook een bijdrage te leveren aan het oplossen van het wereldwijde voedselvraagstuk. Daar komt bij dat ik geloof dat het coöperatieve karakter van Rabobank een voordeel kan zijn in het komen tot samenwerking die nodig is om de complexe uitdagingen van deze tijd aan te gaan. Het is voor mij een unieke kans om op een positieve manier impact te hebben. Ik wil al mijn collega’s bij FreedomLab en Dasym bedanken voor alle inspiratie en de mogelijkheden die ze me hebben gegeven om FreedomLab uit te bouwen tot wat het nu is.’

Namens Rabobank, Jan van Nieuwenhuizen, lid groepsdirectie: ‘We kijken erg uit naar de komst van Roland aangezien hij met zijn brede ervaring en achtergrond een enorme impuls zal geven aan onze activiteiten op het gebied van innovatie.’

In 2017 had redacteur Wout Maas een interview met Van der Vorst over het belang van merkbeleving. Lees het hier.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken