Hoge kosten belemmeren verbetering klantervaring
- B2b
- 19 feb 2019 @ 10:12
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Onderzoek
- 19 feb 2019 @ 10:12
- Sjaak Hoogkamer
Nederlandse CEO's realiseren zich hoe belangrijk analytics en AI zijn voor de groei van hun bedrijf in de huidige competitieve markt. Verbetering van de klantervaring brengt wel steeds hogere kosten met zich mee.
Dit blijkt onder meer uit een recent onderzoek van informatiedienstverlener Experian.Het toont aan dat, ondanks een vastberaden streven naar verbetering van de klantervaring (het vergroten van het vertrouwen en de tevredenheid), de helft van alle bedrijven in Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA) nog steeds wordt uitgedaagd door de stijgende kosten van klantacquisitie, cost-to-serve, retentie en de impact van dubieuze debiteuren.
AI
Tegelijkertijd zien vier op de vijf CEO’s in hoe belangrijk data, analytics en artificial intelligence (AI) zijn voor de groei van hun bedrijf. In het komende jaar zal de focus van hun investeringen dan ook op deze gebieden liggen om zo sneller, betrouwbaarder en beter geïnformeerd beslissingen te nemen. Slechts een kleine meerderheid (57 procent) van de respondenten heeft afgelopen jaar zijn investeringsbudget verhoogd en tien procent van de ondervraagden verlaagde zelfs zijn budget.
Een gebrek aan de juiste middelen en de nieuwste, meest geavanceerde analysetechnologie leiden ertoe dat Nederlandse bedrijven niet in staat zijn om consequent multichannel-beslissingen te nemen op basis van actuele bedrijfsinzichten. En dat terwijl analytics – waaronder machine learning en AI – voor 75 procent ervan een noodzakelijk onderdeel zijn van hun producten of dagelijkse werkzaamheden.
Snelheid
Béatrice Larrègle, Market President Benelux en Frankrijk van Experian: ‘Dit zijn zowel spannende als uitdagende tijden. Veel managers weten dat de groei van hun bedrijf afhankelijk is van hun wendbaarheid en of ze mee kunnen met de snelheid van de markt – of zelfs sneller zijn. Succes is afhankelijk van een combinatie van omvang, innovatie en het signaleren en grijpen van nieuwe kansen zodra die zich voordoen. Om hun klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn, weten zowel grote als kleine bedrijven, dat ze toegang moeten hebben tot zoveel mogelijk data. En dat ze moeten beschikken over de analytische kracht om inzichten te signaleren en conclusies te trekken alvorens tot actie over te gaan. Kortom: belangrijke uitdagingen waar wij onze klanten wereldwijd bij helpen.’
Forrester
Het onderzoek ‘Innovation, smart data and the drive to customer-centricity’ is het derde jaarlijkse rapport in opdracht van Experian, uitgevoerd door Forrester Consulting. Het onderzoeksbureau heeft in de EMEA-regio meer dan zevenhonderd besluitvormers met verantwoordelijkheid voor, of met invloed op beslissingen over klantdata, analytics, risico en mkb-diensten ondervraagd. In dit rapport staan drie hoofdthema's rondom digital, dienstverlening aan het mkb en klantbeheer centraal. het rapport bevat een schat aan inzichten met betrekking tot investeringsplannen voor EMEA-boardrooms. Bovendien gaat het dieper in op opkomende trends, belangrijke prioriteiten en front-of-mind uitdagingen voor honderden CEO’s. Klik hier om het volledige rapport Innovation, smart data and the drive to customer-centricity te lezen.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Global plaatst DOOH op 9 nieuwe... 28-03-2024
- Michiel Verstraten: LinkedIn... 21-03-2024
- JIC BRO lanceert buitenreclame... 21-03-2024
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing