DGTL laat bezoeker CO2-uitstoot compenseren
- B2b
- 15 apr 2019 @ 11:31
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - InnovatieEvenement
- 15 apr 2019 @ 11:31
- Lucas Boon
Festival DGTL lanceert in samenwerking met ABN Amro een online webtool waarmee artiesten, leveranciers en bezoekers in aanloop naar aankomend weekend hun CO2-voetafdruk kunnen berekenen en compenseren.
Het driedaagse dance-festival DGTL vindt aankomend weekend plaats op het NDSM-terrein in Amsterdam. De organisatie verwacht 45.000 bezoekers uit ruim vijftig landen. Verduurzaming staat hoog op de prioriteitenlijst van DGTL, dat de ambitie uitspreekt om in 2020 het eerste volledig circulaire festival ter wereld te willen zijn.
CO2-uitstoot
Met de introductie van de CO2-calculator wil DGTL zijn bezoekers bewust maken van hun CO2-uitstoot, de mogelijkheid bieden dit te compenseren en de overgang naar een circulaire economie in een stroomversnelling brengen. Nadat bezoekers hun vertreklocatie en transportmiddel in de zogenoemde Zero Emission-webtool applicatie hebben geregistreerd, berekent de tool hoeveel CO2-uitstoot hier tegenover staat. De webtool registreert daarnaast de real time uitstoot van alle deelnemers aan het festival bij elkaar om zodoende inzichtelijk te maken wat ze samen genereren en wat ze samen kunnen bijdragen.
Emissierechten
De Zero Emission-tool berekent de CO2-uitstoot van de reis naar het festival (NDSM-terrein, Amsterdam) en maakt het meteen mogelijk deze uitstoot te compenseren door twee projecten te ondersteunen: Trees for All, dat investeert in een groene en gezonde aarde door wereldwijd bos aan te planten en te herstellen, en COzero waarbij CO2-emissierechten kunnen worden gekocht en vernietigd, met als doel emissierechten duurder -en daarmee onaantrekkelijker- te maken.
Jasper Goossen, oprichter van DGTL, laat weten: 'DGTL heeft zich de afgelopen jaren met succes ingezet voor zijn duurzame ambities. De CO2-uitstoot van DGTL wordt echter voor veruit het grootste deel veroorzaakt door het reizen en transport van onze bezoekers, artiesten en leveranciers. Als we onze duurzame ambities willen waarmaken, moeten we verantwoordelijkheid nemen voor de totale milieu-impact die we veroorzaken; zowel voor, tijdens als na het festival.'
Ga hier naartoe voor meer informatie.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Marga Stehmann van Carhartt: 'Blijf als merk trouw aan je roots'
- Vita Kovalenko van AON: 'Marketing kan helpen de wereld te...
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
Laatste Nieuws
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
- Thijs Gussenhoven van Heineken over... 11-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing