Succesvol evenementenjaar voor RAI Amsterdam

Succesvol evenementenjaar voor RAI Amsterdam
  • B2b
  • 24 apr 2019 @ 11:54
  • 10372 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Evenement

In 2018 draaide RAI Amsterdam een succesvol evenementenjaar. Hierdoor heeft de organisatie het beste bedrijfsresultaat in haar bestaan behaald: € 15,5 miljoen op een omzet van meer dan € 150 miljoen.

Meer dan 1,8 miljoen mensen bezochten het convention centre in Amsterdam of de buitenlandse evenementen van de RAI. De klanttevredenheid steeg, ondanks het drukke jaar, nog iets uit boven het niveau van 2017. Daarnaast is er volop geïnvesteerd in de ontwikkeling van een aangescherpte strategie en zijn diverse duurzame initiatieven ontplooid, waarbij de toekomstvisie 2030 op termijn de meeste impact zal hebben.

Drones

405 (inter)nationale evenementen vonden in 2018 plaats. Nieuwe evenementen waren onder andere Money20/20, de Europese editie van een wereldevent dat zich richt op betalingsverkeer en financiële dienstverlening, en Amsterdam Drone Week. Dit laatste evenement lanceerde de RAI samen met de Europese luchtvaartorganisatie EASA. Met de komst van deze titel profileert de stad Amsterdam zich als Drone City.

De evenementen Interclean, Intertraffic en METSTRADE waren, net als de meeste andere eigen titels, wederom een succes. In het buitenland organiseerde de RAI onder andere Aquatech China, waar 80.000 bezoekers kwamen voor het laatste nieuws op het gebied van watertechnologie.

Op basis van de klanttevredenheid en de bezoekersaantallen is het succes van de RAI in 2018 wederom bewezen. De stad Amsterdam, de centrale ligging en goede bereikbaarheid van het RAI Convention Centre en de goede reputatie op het gebied van gastvrijheid maken de RAI een populaire bestemming. RAI Amsterdam bracht het afgelopen jaar 1,7 miljoen bezoekers naar Amsterdam en verwerkte ruim 36.000 hotelreserveringen, goed voor bijna 175.000 overnachtingen. Dit heeft een positief effect op de economische groei van Amsterdam.

Maatschappelijke waarde

Naast economische waarde voor de stad creëert de RAI ook maatschappelijke waarde, door lokale leveranciers te betrekken, de bedrijfsvoering duurzaam in te richten en een bijdrage te leveren aan goede initiatieven in de stad. Op ieder eigen evenement van de RAI krijgen duurzame innovaties volop podium in het InnovationLAB en tijdens AIDS2018, de 22ste editie van het grootste congres ter wereld op het gebied van gezondheid, was niet alleen de RAI, maar de stad volledig ondergedompeld met activiteiten.

Aanscherping visie en strategie

In het drukke evenementenjaar hebben medewerkers en management de RAI visie 2030 uitgewerkt en de strategie herijkt voor de periode tot en met 2022. Voor de komende jaren ligt de focus op het (door) ontwikkelen, kopen en werven van titels. Daarnaast wil de RAI duurzame groei realiseren in de metropool Amsterdam. Deze RAI visie 2030 is nog in ontwikkeling. Uitgangspunt is om het RAI-complex beter te integreren in de omgeving om een veilige, aantrekkelijke en plezierige omgeving voor klanten, bezoekers, medewerkers en stadgenoten te creëren. Onderdeel van het plan is de reductie van het aantal logistieke bewegingen, met name rondom op- en afbouw van grote evenementen.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken