'Wanneer eindigt AI en komt de mens weer in beeld?'

'Wanneer eindigt AI en komt de mens weer in beeld?'
  • B2b
  • 11 apr 2019 @ 09:30
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Evenement

In aanloop naar Nima Marketing Day editie 2019 op donderdag 20 juni in DeFabrique in Utrecht stellen we een aantal sprekers alvast aan u voor. Vandaag Noor Cloo, algemeen directeur Air Miles.

Leuk dat je komt spreken op NMD! Wat brengt jou daar?

Ik heb al vanaf het begin van mijn carrière een connectie met Nima. Nima blijft het netwerk/platform van en door marketeers. Ik draag de ontwikkeling van het marketingvak een warm hart toe en wil me daarom ook inzetten om mijn ervaringen te delen.

 

Dat is eigenlijk best bijzonder: marketeer zijn bij een bedrijf dat met zijn dienst zelf weer een marketinginstrument is. Hoe werkt dat? Ben je veel in gesprek met de partners van Air Miles of hebben jullie een eigen marketingstrategie?

Wij zijn continue in gesprek met de partners en voelen ons ook een verlengde van de marketingorganisaties van Ahold, Shell en Praxis en onze andere partners MasterCard en Essent. Wij zijn de loyalty-specialisten; wij bedenken en voeren CRM-programma’s uit in volledige samenspraak met de loyalty-teams van de partners. Aangezien we een cross coalitie-programma hebben, hebben we ook een overkoepelende marketingstrategie, die we uiteraard afstemmen met onze partners. De uitdaging is om, ondanks dat je een bedrijf op afstand bent, continue in samenspraak met de partners de beste loyalty-marketingconcepten op de markt te zetten, zowel op maat als cross coalitie.

 

Jij bent als Registermarketeer best een kat met negen marketinglevens te noemen. Waarheen is je échte expertise gegroeid? In welk deel van het marketingvak ben je het meest thuis?

Ik heb in mijn carrière inderdaad veel verschillende marketingrollen gehad, maar wel allemaal in omgevingen die in transitie zaten en dus urgentie hadden om op een andere manier de marketing vorm te geven; positioneringsvraagstukken, merktransities, maar ook verschuiving van acquisitie naar retentie/loyalty-vraagstukken. Denken en voelen vanuit de klant is altijd mijn drijfveer. Hoe kunnen we de klant echt ‘beraken’?

 

Wat is momenteel jouw grote fascinatie binnen marketing? Welke ontwikkeling volg je met verhoogde belangstelling?

Ik vind de opmars van AI - onder andere voice - interessant en met name dan het vraagstuk hoever kun je daarin gaan? De menselijke interactie is cruciaal om echt te begrijpen wat een klant wil. Wanneer eindigt AI en komt de mens weer in beeld?

 

Bij welke mede-spreker ga je absoluut nog even langs?

Tom Goodwin uiteraard en verder laat ik me verrassen.

Ook Noor Cloo, haar mede-sprekers, key notes Tom Goodwin en Ronald van Zetten en 1.700 marketeers ontmoeten op donderdag 20 juni? Scoor dan snel een ticket op nimamarketingday.nl.

 

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken