‘Ben er voor je reizigers alsof het je vrienden zijn’

‘Ben er voor je reizigers alsof het je vrienden zijn’
  • B2b
  • 16 mei 2019 @ 12:04
  • 13828 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Evenement

In aanloop naar Nima Marketing Day editie 2019 op donderdag 20 juni in DeFabrique in Utrecht stellen we een aantal sprekers alvast aan u voor. Vandaag Raymond Klompsma, CEO & co-founder srprs.me, aanbieder van verrassingsreizen.

Leuk dat je komt spreken op NMD! Wat brengt jou daar?
Ik vind het een hele eer dat ik mag komen spreken op het congres. We zijn met srprs.me als aanbieder van verrassingsreizen echt een ontzettend mooi bedrijf aan het neerzetten. Dat doen we vanuit een hele overtuigende strategie: ben er voor je reizigers alsof het je vrienden zijn. In mijn presentatie neem ik mensen mee in waarom we voor deze strategie gekozen hebben, hoe eenvoudig hij eigenlijk is en laat ik talloze voorbeelden zien waar mensen dezelfde dag nog mee aan de slag kunnen.

Samen met bedrijven als Swapfiets en Tikkie zijn jullie echt zo’n organisatie met maximaal momentum onder collega-marketeers. Wat maakt jullie marketing écht anders dan andere bedrijven?
Wat een lastige vraag. Ik denk dat het allemaal begint bij de basis. Ik ben dit bedrijf gestart omdat ik geloof dat mensen meer vanuit hun hart en minder vanuit hun hoofd zouden moeten leven. Door mensen pas op het vliegveld te vertellen waar ze naartoe gaan, heb je geen kans om je voor te bereiden en stap je dus open je reis in. De spanning, de voorpret, het zonder verwachtingen op reis gaan, zorgen voor een open, onbevangen mindset. Eentje waar we allemaal mee geboren zijn, maar die we, hoe ouder we worden, steeds meer verliezen. Dat is wat we aan het doen zijn met srprs.me. Dat is ons doel. En dat voelen mensen. Dit is niet zomaar even zoveel mogelijk reizen verkopen. Dit is een missie. Als je dat combineert met een kwalitatief hoogwaardig product en met een over the top goede customer service, dan geloof ik dat dit de basis is voor succes. Dit gaan mensen delen, doorvertellen.

Jullie product of dienst is heel bijzonder. Ben je niet bang dat het succes wegebt als het nieuwe er vanaf is?
Absoluut niet. We bestaan nu vijf jaar en hebben meer dan 100.000 reizigers op reis gestuurd met een NPS van 58 in een markt die steeds groter wordt. Daarnaast zien we dat steeds meer reizigers voor de tweede keer of vaker met ons op reis gaan. Meer dan ooit willen mensen ervaringen, geen producten. Precies dat is wat we bieden.

Wat is momenteel jouw grote fascinatie binnen marketing? Welke ontwikkeling volg je met verhoogde belangstelling?
Ik moet zeggen dat ik daar niet zo mee bezig ben. Ik werk elke dag heel hard om onze reizigers blij te maken. Eigenlijk met oeroude principes. Aandacht, luister naar ze. We willen gewoon graag dat mensen een te gekke tijd hebben. Dit is niet een tijdelijk iets, dit is wat iedereen in zich heeft. Zo willen we graag behandeld worden en zo gaan we ook het liefst met andere mensen om. Daar ben ik van overtuigd.

Bij welke mede-spreker ga je absoluut nog even langs?
Ticketswap en Swapfiets ga ik zeker proberen te bekijken. Ik heb er zin in om mijn verhaal te komen vertellen. Ik kijk er naar uit!

Ook Raymond Klompsma, zijn mede-sprekers, key notes Tom Goodwin en Ronald van Zetten en 1.700 marketeers ontmoeten op donderdag 20 juni? Scoor dan snel een ticket op nimamarketingday.nl.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken