Ook de Toppers prijzen Rembrandt

Ook de Toppers prijzen Rembrandt
  • B2b
  • 9 mei 2019 @ 09:00
  • 10269 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Promotie

Tijdens de jubileumshows van Toppers in Concert (vanaf 31 mei) brengen de Toppers een ode aan Nederland. Daarin mag de grootste Nederlandse schilder, Rembrandt van Rijn, niet ontbreken. De Toppers dragen tijdens de show speciale Nachtwachtkostuums.

Als René Froger, Jeroen van der Boom, Jan Smit en Gerard Joling naast elkaar staan vormen ze samen De Nachtwacht. Deze pakken worden gemaakt door Tycho Boeker, de vaste ontwerper van de Toppers. Tijdens de show zijn beelden van het werk van Rembrandt uit het Rijksmuseum op grote schermen te zien. De Toppers zijn erg enthousiast over de samenwerking: ‘We zijn enorm vereerd met deze samenwerking. De pakken die Tycho maakt voor onze concerten zijn al kunstwerken op zich, maar nu dat onze pakken samen nu een echt kunstwerk vormen is heel bijzonder. En dan is het ook nog eens één van de bekendste kunstwerken gemaakt door een Nederlandse kunstschilder, De Nachtwacht.’

Een speciale Toppersdeal

Heel Nederland viert dit jaar het Jaar van Rembrandt. Het Rijksmuseum doet dit met grote tentoonstellingen en evenementen. ‘Door op verrassende en onverwachte plekken de collectie onder de aandacht te brengen proberen we iedereen met de grote meester te verbinden waardoor die in de harten van het Nederlands publiek wordt gesloten,’ aldus Hendrikje Crebolder, directeur development en media Rijksmuseum (op de foto midden tussen de Toppers). Rembrandt was volgens haar de absolute topper van de 17e eeuw. ‘Het is geweldig dat we, mede dankzij de Toppers van nu, hem met heel Nederland kunnen delen. Na afloop van de concertreeks is er bij het Rijksmuseum een speciale Toppersdeal. Vanwege het 15-jarig jubileum kunnen fans voor 15 euro naar het museum. Dat is vijf euro korting op de normale entreeprijs.’

Zijn jullie niet bang dat de samenwerking met de Toppers en Rijks een negatieve connotatie gaat geven? Of is dit een geslaagde pr-actie om een ander publiek binnen het Rijks te krijgen?

Crebolder: ‘Rembrandt is van en voor iedereen, het Rijksmuseum is van en voor iedereen, net als de Toppers. Wij willen op verassende en onverwachte plekken onze collectie onder de aandacht brengen en mensen daarmee verbinden. Dat maakt dat de samenwerking met de Toppers past binnen onze strategie. Ze vieren hun 15-jarig jubileum met een ode aan Nederland, het is geweldig dat zij daarin ook de absolute topper van de Nederlandse schilderkunst in het zonnetje zetten.’

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken