The Experience Conference: zuurstof voor de marketeer
- B2b
- 25 jun 2019 @ 09:56
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - EvenementCommunicatie
- 25 jun 2019 @ 09:56
- Lucas Boon
De vierde editie van The Experience Conference staat voor de deur. Het event over de marketingkracht van live communicatie vindt plaats op dinsdag 2 juli bij Buitenplaats Kameryck in ‘t Groene Hart. We blikken vast vooruit met Maarten Schram, directeur van IDEA en initiatiefnemer van TEC.
Wat kunnen we verwachten van dinsdag 2 juli?
The Experience Conference is naar mijn idee zuurstof voor iedere marketeer. En heerlijk zo vlak voor de zomer! De bezoeker kan op 2 juli weer volop inspiratie en sterke content verwachten. Door sterke merken, maar ook vanuit verrassende hoek.
Maarten Schram, initiatiefnemer van TEC.
Wat al staat is het bijzondere verhaal van Maite Hontelé, die in Colombia wereldberoemd werd als salsatrompettist. Ze nam vijf albums op, tourde de wereld over, werd genomineerd voor een Latin-Grammy en besloot tóch om na tien jaar het roer compleet om te gooien. Daarnaast verzorgt het Tsjechische bureau JAD Productions een interessante workshop aan de hand van de prijswinnende case #24ride voor Mercedes. En we geven ook een kijkje in de keuken van het influencermarketingprogramma voor Adidas. En nog veel meer... We verklappen de aankomende weken steeds een nieuwe naam.
Waarom is TEC specifiek voor marketeers interessant?
Binnen het brede en versmeltende marcom umfeld heeft het domein events ondertussen een rotsvaste positie ingenomen. Uit recent onderzoek blijkt dat die positie alleen maar prominenter wordt en groeiende is. Als merk of bedrijf is het live ontmoeten van je publiek cruciaal om een boodschap over te brengen of je doelgroep tot actie te bewegen. Kortom, als marketeer is The Exerience Conference een niet te missen event als je inspiratie wilt opdoen op het gebied van live communicatie en eventmarketing. Tijdens TEC ontmoet je gelijkgestemde marketeers, doe je inspiratie op aan de hand van prijswinnende cases en leer je vanuit verschillende invalshoeken over live communicatie. Must visit, zou ik zeggen.
Hoe ga je ervoor zorgen dat je - naast dit interview in MarketingTribune - meer op de radar van deze doelgroep komt?
We gebruiken natuurlijk onze eigen kanalen. Ook is TEC hét event voor IDEA-leden en bureaus, om samen met hun opdrachtgever een mooi en interessant event bij te wonen. Quality time, relatiemarketing zo je wil. En natuurlijk heeft IDEA mede door de afgelopen drie edities in ruim vier jaar tijd een mooi en sterk netwerk aan marketeers en communicatie- en eventprofessionals om zich heen verzameld.
Bij de oprichting van TEC in 2015 was er volgens jou 'weinig tot geen aandacht voor live in het marcom domein'. Hoe hangt de vlag er nu vier jaar later bij?
Als je hier aandacht in marcom media voor live communicatie en events bedoelt, klopt. Dat was er maar weinig en dat is langzaam aan het veranderen, verbeteren dus. Dit heeft alles te maken met de steeds prominenter wordende rol van events, zoals reeds benoemd. Live heeft momentum dat voelen we aan alles en zie en lees je dus ook terug in de media en blijkt gewoonweg uit onderzoek. Mooi werk, volop innovatie, ontwikkeling. We hebben vanaf de eerste editie in 2015 bewust de samenwerking met MarketingTribune gezocht om midden in marketing 'live' op de kaart te zetten. En dat werkt!
Hoe is TEC in die tijd veranderd? Welke verbeteringen kunnen we bijvoorbeeld 2 juli verwachten ten opzichte van voorgaande edities?
Tijdens de eerste edities van TEC was het vooral 'zenden'. De aankomende editie heeft als thema Off The Beaten Track en dus nemen we een gedurfde aanpak wat betreft de programmaopbouw en de vertaling van dit thema.
The Experience Conference: Off the Beaten Track
Dinsdag 2 juli (13-19 uur)
Buitenplaats Kameryck ('t Groene Hart)
Tickets: experienceconference.nl
Beeld via Flickfeeder.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Jezelf als marketeer slim blijven uitvinden
- Thijs Gussenhoven van Heineken over het belang van VVAL voor...
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend: Nathalie Lam van Philips
- Bestedingen digital advertising Nederland stijgen naar 3,7...
- Martijn Delahaye van Afas Software: 'Inspiratie is nutteloos...
- Beeckestijn start opleiding AI Business Professional
Laatste Nieuws
- De 8e editie van Nima Marketing Day... 22-04-2024
- Tweede keynotespreker NMD24 bekend:... 19-04-2024
- Joris van Dijk van BoerenBed Ik klim... 18-04-2024
- Bestedingen digital advertising... 17-04-2024
- Beeckestijn start opleiding AI... 17-04-2024
- Martijn Delahaye van Afas Software:... 15-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing