Wendy Pouw directeur IAB Nederland

Wendy Pouw directeur IAB Nederland
  • B2b
  • 9 mei 2019 @ 13:18
  • 20902 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Personalia

IAB Nederland, branchevereniging voor digital advertising, heeft Wendy Pouw aangesteld als nieuwe directeur. Ze neemt het stokje over van Yvonne de Jager. Pouw deed (digitale) ervaring op bij onder meer Mindshare en Liberty Global.

Pouw laat weten: 'Na eerst acht jaar als head of digital aan bureauzijde te hebben gewerkt en later als senior manager media bij Liberty Global, is het directeurschap van IAB Nederland een fantastische vervolgstap in mijn carrière. Ik ben trots en blij dat ik in deze rol een bijdrage mag leveren aan het delen van inzichten, het vergroten van kennis en het verbinden van de ruim 200 adverteerders, mediabureaus, publishers, technologieleveranciers en creatieve bureaus die bij de branchevereniging zijn aangesloten. Samen met het bureau, het bestuur en de taskforces zal ik ontwikkelingen en trends in de markt duiden en waar mogelijk standaardisering, wetgeving en (zelf)regulering mede bepalen of beïnvloeden.'

Duurzame groei

Nathalie Peters, voorzitter IAB Nederland, voegt daaraan toe: 'We wisten dat Yvonne ons na twee jaar zou verlaten en daarom hebben we in de afgelopen maanden samen gezocht naar een geschikte opvolger. Iemand die net als wij staat voor een duurzame groei van het digitale marketing-ecosysteem en in staat is om in nauwe samenwerking met de gehele keten een omgeving te creëren waarin iedereen kan floreren en groeien. Zo'n rol is niet voor iedereen weggelegd, maar hij is Wendy op het lijf geschreven.'

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken