Keynote Tom Webbink WMMS: 'We realiseren groei met nuchterheid en oude waarden'
- B2b
- 18 jun 2019 @ 11:25
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- Evenement
- 18 jun 2019 @ 11:25
- Redactie MarketingTribune
De tweede dag van Where Marketing Meets Service werd afgetrapt met een Keynote van Tom Webbink. De Service & Onderhoud Manager van Kees Smit Tuinmeubelen vertelt onder meer over hoe het bedrijf is gegroeid door vast te blijven houden aan de oude waarden van de oprichter.
Ook al is Kees Smit Tuinmeubelen in relatief korte tijd gegroeid van 30 naar 425 medewerkers, het is en blijft een familiebedrijf. Oprichter Henk Smit droeg de onderneming over aan zoon Kees en inmiddels staat diens zoon Henk aan het roer. Service & Onderhoud Manager Tom Webbink heeft het over een “moeilijk te omschrijven Kees Smit-gevoel”, maar wel geeft hij aan dat de Twentse nuchterheid hierin belangrijk is. Dat de huidige directeur in de woorden van Webbink “een gevoelsmens” is speelt eveneens mee. ‘Als we in een investering geloven, dan doen we dat gewoon. Het is geen proces waar weken overheen gaan. Het is een van de weinige bedrijven waar ik heb gewerkt waar we echt samen met elkaar bouwen.’
Iedereen ambassadeur
Het is de visie van Kees Smit Tuinmeubelen om van iedereen een ambassadeur te maken. Webbink geeft toe dat dit “klinkt als een cliché”, maar dat die visie wordt gedreven vanuit “een oprecht gevoel”. De twee Experience Stores in Almelo en Amersfoort tonen aan hoe hoog het serviceniveau is. Op een terminal kunnen klanten producten zien, onderhoudstips krijgen en inspiratiefoto’s bekijken. ‘Daar creëren we een beleving en gaan we net een stapje verder om klanten het beste te bieden. Veel mensen ervaren het als een dagje uit en spenderen uren in de winkel.’
Super service bus
Onlangs is het bedrijf gestart met een pilot: de super service bus. ‘Het doel ervan is om klanten op een positieve manier te verrassen’, zegt Webbink. De bus is er voor mensen die bijvoorbeeld ondersteuning nodig hebben bij het monteren van meubelen en het uitvoeren van reparaties. ‘Op basis van de emotie van de klant gaan we bepalen of we de bus gaan inzetten. Het is echt een service, dus niet iets waar klanten tegen betaling gebruik van kunnen maken. Toen ik met dit idee kwam zei Henk: “Mooi, zo deden we dat vroeger ook”. Met de super service bus houden we vast aan de oude waarden van Henk en Kees.’
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Marketeer ANWB Lars Smit: Brandreview Validators was voor ons...
- [column] Concurreren met je eigen merken: goed idee?
- Martijn Jaartsveld, strategy director Stroom: Validators...
- Hokra zet met behalen ISO-certificering significante stap in...
- B2B-campagne autoverhuurder Enterprise op Europese luchthavens
- [column] SXSW: Is eenzaamheid marketingkans?
Laatste Nieuws
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
- Marketeer ANWB Lars Smit:... 07-03-2024
- Lemon en Abovo Maxlead: master the... 05-03-2024
- Brandreview non-alcoholische... 04-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing