Keynote Tom Webbink WMMS: 'We realiseren groei met nuchterheid en oude waarden'

Keynote Tom Webbink WMMS: 'We realiseren groei met nuchterheid en oude waarden'
  • B2b
  • 18 jun 2019 @ 11:25
  • 7949 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune

    Redactie
    MarketingTribune
  • Evenement

De tweede dag van Where Marketing Meets Service werd afgetrapt met een Keynote van Tom Webbink. De Service & Onderhoud Manager van Kees Smit Tuinmeubelen vertelt onder meer over hoe het bedrijf is gegroeid door vast te blijven houden aan de oude waarden van de oprichter.

Ook al is Kees Smit Tuinmeubelen in relatief korte tijd gegroeid van 30 naar 425 medewerkers, het is en blijft een familiebedrijf. Oprichter Henk Smit droeg de onderneming over aan zoon Kees en inmiddels staat diens zoon Henk aan het roer. Service & Onderhoud Manager Tom Webbink heeft het over een “moeilijk te omschrijven Kees Smit-gevoel”, maar wel geeft hij aan dat de Twentse nuchterheid hierin belangrijk is. Dat de huidige directeur in de woorden van Webbink “een gevoelsmens” is speelt eveneens mee. ‘Als we in een investering geloven, dan doen we dat gewoon. Het is geen proces waar weken overheen gaan. Het is een van de weinige bedrijven waar ik heb gewerkt waar we echt samen met elkaar bouwen.’

Iedereen ambassadeur
Het is de visie van Kees Smit Tuinmeubelen om van iedereen een ambassadeur te maken. Webbink geeft toe dat dit “klinkt als een cliché”, maar dat die visie wordt gedreven vanuit “een oprecht gevoel”. De twee Experience Stores in Almelo en Amersfoort tonen aan hoe hoog het serviceniveau is. Op een terminal kunnen klanten producten zien, onderhoudstips krijgen en inspiratiefoto’s bekijken. ‘Daar creëren we een beleving en gaan we net een stapje verder om klanten het beste te bieden. Veel mensen ervaren het als een dagje uit en spenderen uren in de winkel.’

Super service bus
Onlangs is het bedrijf gestart met een pilot: de super service bus. ‘Het doel ervan is om klanten op een positieve manier te verrassen’, zegt Webbink. De bus is er voor mensen die bijvoorbeeld ondersteuning nodig hebben bij het monteren van meubelen en het uitvoeren van reparaties. ‘Op basis van de emotie van de klant gaan we bepalen of we de bus gaan inzetten. Het is echt een service, dus niet iets waar klanten tegen betaling gebruik van kunnen maken. Toen ik met dit idee kwam zei Henk: “Mooi, zo deden we dat vroeger ook”. Met de super service bus houden we vast aan de oude waarden van Henk en Kees.’

Redactie MarketingTribune

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken