Leiden en Bergen op Zoom winnaar Nationale Citymarketing Trofee

Leiden en Bergen op Zoom winnaar Nationale Citymarketing Trofee
  • B2b
  • 18 jun 2019 @ 10:48
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Awards

De trofee is uitgereikt tijdens het Nationaal Congres Citymarketing dat op maandag 17 juni 2019 in Eindhoven is gehouden. Bergen op Zoom won in de categorie tot 100.000 inwoners en gemeente Leiden in de categorie 100.000 plus inwoners.

De Nationale Citymarketing Trofee (NCT) is een onderdeel van Stichting Netwerk Citymarketing Nederland en wordt jaarlijks uitgereikt aan de beste citymarketing gemeente van Nederland van het afgelopen jaar. Ongeveer 230 (city-)marketeers, beleidsmedewerkers, adviseurs, studenten en belangstellenden hebben aan het Nationaal Citymarketing congres deelgenomen.

Nationale Citymarketing Trofee (NCT) is een onderdeel van Stichting Netwerk Citymarketing Nederland en wordt jaarlijks uitgereikt aan de beste citymarketing gemeente

Over de winnaar in de categorie tot 100.000 inwoners: gemeente Bergen op Zoom

De jury heeft gekozen voor de stad die een forse stap heeft gezet in haar citymarketingstrategie én aanpak. De winnaar van de Nationale Citymarketing Trofee is er in geslaagd om de citymarketing dienstbaar te maken aan de uitdagingen van de stad. Er is op overtuigende wijze gekozen voor een doelgroep en marketingbenadering die de stad echt verder kan helpen.

Over de winnaar in de categorie met 100.000+ inwoners: gemeente Leiden

De jury heeft moeten kiezen uit vier uiteenlopende, maar allemaal kwalitatief hoogwaardige inzendingen. De winnaar van de Nationale Citymarketing Trofee is er in geslaagd het merk en de merkstrategie door te vertalen naar een aansprekend merkverhaal en combineert daarbij in haar strategie op een aansprekende manier heden, toekomst en verleden. De documentatie en de dynamische presentatie hebben de jury overtuigd.

Bij de beoordeling zijn vakinhoudelijke elementen als beleidsmatige aanpak, organisatie, mediaprofilering, monitoring en aantoonbare effecten van citymarketing meegewogen. Ook is gevraagd naar een kosten-batenanalyse en de ontwikkelingen ten opzichte van vorig jaar. Tenslotte is er gekeken naar vernieuwing en bijdrage aan het vakgebied. Deze elementen worden tijdens jurypresentaties verder uitgediept, waarna een winnaar in beide categorieën wordt gekozen.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken