'Marketeers nemen te weinig tijd om ver vooruit te kijken'

'Marketeers nemen te weinig tijd om ver vooruit te kijken'
  • B2b
  • 28 jun 2019 @ 09:43
  • 18388 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • EvenementCommunicatie

Willem van Harrewijen (foto) en Hubert van Wensen van The USP Company zijn een van de sprekers op The Experience Conference, het event over de marketingkracht van live communicatie. We blikken vast vooruit met Van Harrewijen.

The Experience Conference vindt aanstaande dinsdag (2 juli) plaats in Buitenplaats Kameryck in ’t Groene Hart. Ga hier naartoe voor tickets en informatie.

Waarom is jouw talk op the Experience Conference de moeite waard om bij te wonen?

Events bieden bij uitstek gelegenheid om bezoekers op een inspirerende manier de toekomst te laten zien en ervaren. Mijn collega Hubert van Wensen en ik laten zien hoe je met behulp van het schetsen van verschillende scenario's je kunt voorbereiden op de toekomst met nieuwe producten, diensten en services. En hoe je op die manier ook je purpose kunt vinden. Voorbeelden als The Jetsons (de makers van The Flintstones, red.) of automerk Volvo doen lachen en verbazen.

Waarom is wat jou betreft TEC specifiek voor marketeers interessant?

We merken dat weinig marketeers de tijd nemen om echt verder vooruit te kijken dan één a twee jaar. Scenario thinking is een proces waarin je gedwongen wordt voorbij 'Horizon 1' te gaan, dus voorbij je daily business. Dit is nodig om je merk toekomstbestendig te maken, vinden wij. Zeker in een tijd waar de vernieuwing zo snel komt en de lifespan van veel bedrijven van 65 jaar is terug gebracht naar 15 jaar. Ieder bedrijf zou zich middels verschillende scenario's moeten voorbereiden op de toekomst door hun innovatiestrategie daar beter op af te stemmen.

Hoe ontwikkelt de marketeer nieuwe producten en diensten waar de consument nu nog niet op zit te wachten?

Door design thinking te verlaten en een scenario thinking-proces in te stappen met een kernteam van mensen uit de organisatie die creatief zijn, in staat zijn om buiten de lijntjes te kleuren, weten wat er speelt in de wereld en maatschappelijk betrokken zijn.

Wat is de USP van The USP Company?

De met ons ontwikkelde proposities versterken het merk en de omzet van onze opdrachtgevers en dragen bij aan het sneller bereiken van de stip op de horizon.

Vraag je eens af hoeveel impact je nu daadwerkelijk maakt met alle effort die je dagelijks in je marketingactiviteiten steekt. Incrementele innovatie is goed en nodig en dat doen we ook met veel plezier. Maar wat bedrijven echt nodig hebben is wat wij noemen 'de grote sprong voorwaarts'. Scenario thinking helpt je daarbij.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken