Katja Stello (Wereldhave) over NMD19

Katja Stello (Wereldhave) over NMD19
  • B2b
  • 7 jun 2019 @ 09:19
  • 4464 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Evenement

Nima Marketing Day is uitgegroeid tot hét event van het jaar voor marketingminnend Nederland. MarketingTribune belt even met Katja Stello, director Marketing, Branding and Communication bij Wereldhave Management Holding B.V, die zeker van de partij is op 20 juni.

Wereldhave richt zich op de winkelcentra in Nederland die dominant zijn in hun verzorgingsgebied. Het Nederlandse winkelcentrum-portfolio bestaat uit zestien winkelcentra in Amersfoort, Arnhem (2), Capelle aan den IJssel, Dordrecht, Eindhoven, Etten-Leur, Heerhugowaard, Hoofddorp, Leiderdorp, Maassluis, Nieuwegein, Purmerend, Roosendaal, Rijswijk en Tilburg (2).

Ronald van Zetten, keynote Nima Marketing Day

Voor Stello is Nima Marketing Day een ‘mooie gelegenheid’ om mensen uit het vakgebied te ontmoeten, kennis uit te wisselen en je een hele dag onder te dompelen in alle aspecten van het mooiste vak wat er is. ‘Ik verwacht dat ik geïnspireerd naar huis ga met concrete ideeën die ik kan toepassen in de dagelijkse praktijk. Ik kijk uit naar de keynote van Ronald van Zetten, zeker omdat de rules of the game in de retailbranche enorm aan het veranderen zijn en wij bij Wereldhave als retailvastgoedinvesteerder en -beheerder hier direct mee te maken hebben. Ook ben ik zeer geïnteresseerd in het verhaal van Wiemer Snijders over evidence based marketing. Het effect van marketingstrategie en tactics koppelen aan businessresultaten op lange en kort termijn blijft de uitdaging voor iedere marketeer.’

Nima Marketing Day ook voor niet-marketeers een must

Stello vindt NMD typisch een event waar niet alleen marketeers naar toe zouden moeten gaan. Er zijn volgens haar interessante onderwerpen voor iedereen binnen een organisatie die de drijfveer heeft waarde te creëren en te groeien. ‘Dit vind ik namelijk niet alleen de verantwoordelijkheid van een marketingafdeling, maar van iedere discipline in een organisatie. Customer centric denken en handelen moet een mindset zijn binnen een organisatie zodat iedereen er aan kan bijdragen.’

 

Customer centric denken en handelen moet een mindset zijn binnen een organisatie zodat iedereen er aan kan bijdragen

 

Een onderwerp dat ze graag nog eens voorbij zou willen zien komen zijn de game changers binnen organisaties. Volgens haar is business as usual nog vaak de way to go, terwijl juist nieuwe technologische mogelijkheden kansen bieden om businessmodellen te versterken en dat vergt een nieuwe manier van denken en werken. ‘Design thinking en de build – measure – learn methode; dit soort thema’s verdienen een podium. Daarnaast denk ik dat er meer aandacht gegeven mag worden aan B2B-marketing en de waarde van een sterk merk voor B2B-organisaties.’

Kortetermijnresultaat

Ze kan wel wakker liggen van de focus op kortetermijnresultaat, waarbij keuzes worden gemaakt die niet customer centric zijn en niet bijdragen aan de missie en visie van een organisatie. Opportunisme en kortetermijndenken zorgen volgens haar voor richtingloze, wispelturige merken. ‘Afnemers begrijpen niet waar het merk voor staat en werknemers begrijpen niet waar zij aan moeten bijdragen. Een marketingstrategie werkt pas wanneer de hele organisatie bekend is met en gestimuleerd wordt om bij te dragen aan een langetermijnmissie, visie, ambitie en klanttevredenheidstargets heeft.’

De belangrijkste uitdaging op marketinggebied is wat haar betreft de huidige dynamiek in de markt. ‘Businessmodellen zijn korter houdbaar dan ooit. Betere oplossingen voor de jobs to be done volgen elkaar steeds sneller op. Momenteel ligt de prioriteit binnen organisaties nog te veel exclusief bij de executie van de huidige business. Marketing moet bijdragen aan een gezonde balans binnen de organisatie tussen de executie van het huidige businessmodel en inzicht creëren in en experimenteren met toekomstige manieren van waardecreatie.’

En dan Cannes Lions. Wat Stello betreft zou ze graag naar beide events gaan. De beste creatieve communicatiecampagnes zijn voor haar een geweldige inspiratiebron en ze kan daar naar eigen zeggen echt heel erg van genieten. ‘Het zou mooi zijn als elke marketingcommunicatieprofessional de wil en drive heeft om de lat hoog te leggen en Cannes Lions-waardige campagnes te maken. Helaas zijn er zoveel uitingen die de reputatie van ons vakgebied niet bepaald versterken. Momenteel ligt mijn focus op het ontwikkelen en implementeren van marketingstrategie en propositie development. Vandaar de keuze voor NMD.’

Ook nog een kaartje bemachtigen voor de dag der dagen voor elke marketeer en 1.700 collega-marketeers, keynotes Tom Goodwin en Ronald van Zetten en Katja ontmoeten? Scoor snel een van de laatste tickets voor donderdag 20 juni 2019 in DeFabrique in Utrecht.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken