Pieter van der Krol (SNS) over NMD19
- B2b
- 14 jun 2019 @ 14:29
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Evenement
- 14 jun 2019 @ 14:29
- Sjaak Hoogkamer
Nima Marketing Day is uitgegroeid tot het absolute jaarevent van marketingminnend Nederland. Aan de vooravond spreken we met Pieter van der Krol, verantwoordelijk voor de retailmarketing van SNS, die zeker van de partij is op 20 juni.
In zijn huidige functie is marketeer Pieter van der Krol verantwoordelijk voor de retailmarketing van SNS. Hij is dan ook erg geïnteresseerd in alles omtrent retailmarketing. ‘Het lijkt mij erg tof om een verhaal te horen van de marketingverantwoordelijke van Nederlands iconische retailers zoals Hema, Blokker en Kruidvat. En dan met name over hun uitdagingen voor wat betreft de integratie tussen online en offline, de omnichannel klantbeleving.’
Het lijkt mij erg tof om een verhaal te horen van de marketingverantwoordelijke van Nederlands iconische retailers zoals Hema, Blokker en Kruidvat
Festivalsfeertje Nima Marketing Day
NMD heeft Van der Krol de afgelopen edities erg verrast. Hij was naar eigen zeggen onder de indruk van de perfecte organisatie, de goede catering, het festivalsfeertje en natuurlijk de kwaliteit van de sprekers. ‘Het leuke van NMD is dat ik veel oude bekenden tegenkom. Naast een hoop inspiratie, dus ook lekker netwerken.’
Verbonden voelen met Nima
Zijn verwachtingen zijn hooggespannen en hij hoopt op inspirerende verhalen, best practices, informatie over marketingontwikkelingen en het weerzien met oud-collega’s, kennissen en andere marketeers. ‘Ik begin met het NMD-ontbijt waar ik andere SMP’s ontmoet en ga de dag voorafgaand aan NMD de parallelsessies bestuderen om goed voorbereid de dag te beginnen. Het leuke van NMD vind ik dat het allround marketingvak centraal staat. In de parallelsessies komen alle aspecten van marketing aan bod. De keuze is dus reuze. Ik heb de afgelopen jaren diverse Nima-opleidingen gevolgd: Nima B, eMarketing B en nu C, en daarnaast heb ik verschillende Nima-trainingen gevolgd en events bijgewoond en heb ik in het Nima Career Booster-programma gezeten. Ik voel mij dan ook erg verbonden met Nima. En ik ontmoet elk jaar weer dezelfde leuke mensen. Voor mij is NMD absoluut de marketingdag van het jaar.’
Ronald van Zetten op Nima Marketing Day
Dit jaar is hij vooral benieuwd naar het verhaal van Ronald van Zetten. ‘Ik was erg gefascineerd door de documentaire Het geheim van de Hema. Dit zou verplichte kost moeten zijn voor iedere marketeer. Ik ben benieuwd naar welke stappen hij heeft gezet om het sterke retailmerk V&D als online platform te positioneren.’ Op NMD komen ongelooflijk veel diverse thema’s voorbij. Waarvan ligt hij als marketeer vooral wakker. ‘Door PSD2 [de nieuwe Europese wet/richtlijn voor het betalingsverkeer van consumenten en bedrijven, red.] schieten de fintechs als paddenstoelen uit de grond. Deze binnen- en buitenlandse fintechs komen met flitsende financiële apps die gebruikmaken van bankgegevens van consumenten. Deze apps kunnen het financiële leven makkelijker maken door bijvoorbeeld een overzicht te bieden van alle bankrekeningen van een consument in één app. De rol van de bank verandert hierdoor drastisch: het aantal klanten dat de bank-app gebruikt zal afnemen, waardoor het aantal contactmomenten met de klant vermindert. Focus op de klantrelatie is daarom een must.’
Ik was erg gefascineerd door de documentaire Het geheim van de Hema. Dit zou verplichte kost moeten zijn voor iedere marketeer
Omni klantbeleving
Naast dit actuele fenomeen is het voor Van der Krol een uitdaging om de relatie met de klant te versterken, onder meer door bankieren weer persoonlijk te maken. De omnichannel klantbeleving staat wat hem betreft hierbij centraal. ‘Hierin zijn wij al flinke stappen aan het zetten. Klanten die bellen met SNS krijgen vanaf nu een SNS-adviseur uit hun dorp of stad aan de telefoon. En als de klant later de winkel bezoekt, dan kan men verder praten met de adviseur die de klant net nog aan te telefoon had. En klikt het tussen de klant en adviseur? Dan kan de klant in onze Eén-Tweetje-app à la Tinder deze adviseur als vaste adviseur kiezen en net als bij WhatsApp al zijn financiële vragen, hoe klein of groot ook, aan deze adviseur stellen. Binnenkort zal dit centraal staan in een grote above the line-campagne.’
Ook nog een kaartje bemachtigen voor de dag der dagen voor elke marketeer en 1.700 collega-marketeers, keynotes Tom Goodwin en Ronald van Zetten en Pieter ontmoeten? Scoor snel een van de laatste tickets voor donderdag 20 juni 2019 in DeFabrique in Utrecht.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [column] Merken bouwen is mensenwerk (en veel geduld hebben)
- Michiel Verstraten: LinkedIn Marketing is succesvol recept...
- JIC BRO lanceert buitenreclame bereiksonderzoek ‘BRO Next’
- [column] SXSW2024: waarachtig of waar-achtig?
- Global plaatst DOOH op 9 nieuwe NS-stations
- [column] Groeien om te overleven, maar hoe?
Laatste Nieuws
- Global plaatst DOOH op 9 nieuwe... 28-03-2024
- Michiel Verstraten: LinkedIn... 21-03-2024
- JIC BRO lanceert buitenreclame... 21-03-2024
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing