2e Nationale Sport Expo in teken van kennisdeling

2e Nationale Sport Expo in teken van kennisdeling
  • B2b
  • 8 aug 2019 @ 14:42
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Kennissessie

De tweede editie van de Nationale Sport Expo, dé kennisbeurs voor sportprofessionals, vindt plaats op 7 september in Ahoy Rotterdam. De Nationale Sport Expo brengt verschillende partijen, waaronder gemeenten, sportverenigingen en clubs, in contact met kennispartners uit de branche.

Tijdens het evenement komen actuele thema’s en vraagstukken aan bod waar sportclubs, besturen, gemeenten en sporters in de praktijk mee worstelen. Er zijn diverse partners aan het evenement verbonden, waaronder Johan Cruyff Institute, Sportinnovator, Sportbedrijf Rotterdam, NOC*NCF, het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, Rotterdam Sportsupport en Mulier Instituut.

Tijdens de Nationale Sport Expo zijn er uiteenlopende masterclasses, business seminars en workshops. Onder de sprekers bevinden zich onder meer Francien van Kampen, verantwoordelijk voor de sponsoring en fundraising omtrent de eerste 11stedenzwemtocht van Maarten van der Weijden. Zij vertelt over de uitdagingen waar zij als organisatie tegenaan liepen. Olympisch turnster Céline van Gerner spreekt over presenteren onder druk en Roger Bongaerts, Hoofd Jeugdopleiding VVV Venlo, licht toe over wat verenigingen en clubs kunnen leren van het betaald voetbal. Ook sprekers van EURO 2020, Johan Cruyff Foundation en AZ komen aan bod.

Tijdens de Nationale Sport Expo op 7 september zijn er uiteenlopende masterclasses, business seminars en workshops om kennis en inzichten te delen

‘Wij merken dat er vanuit gemeenten en sportverenigingen behoefte is aan meer informatie over allerlei onderwerpen. Vooral aan het begin van een nieuw sportseizoen. Dat kan gaan over zaken als ‘hoe creëer ik een stabiele financiële situatie binnen mijn sportvereniging’, ‘hoe behoud ik vrijwilligers en leden’ tot ‘wat betekent het Sportakkoord voor ons als gemeente of vereniging? Met onze beurs brengen wij een unieke selectie aan a-list partners en sprekers samen die deze groepen kunnen inspireren, motiveren en bovenal kennis kunnen laten opdoen. We verwachten zo’n 5000 bezoekers. Het gaat ongetwijfeld weer een interessante en bijzondere editie worden, we kijken er erg naar uit’, aldus Stefan Ronda (Nederlands Congres Bureau).

Het volledige programma bestaat uit meer dan vijftig masterclasses, business seminars en workshops, verdeeld over ruim zes conferentieruimtes. Meer informatie over het evenement is te vinden op www.nationalesportexpo.nl.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken