Goos Eilander en de MarketingTroonrede: zorg over hypes

Goos Eilander en de MarketingTroonrede: zorg over hypes
  • B2b
  • 15 aug 2019 @ 09:28
  • Link
  • Gastblogger
    Gastblogger

    Gastauteur
    MarketingTribune
  • Kennissessie

Het was volkomen terecht dat we een paar jaar geleden het initiatief namen tot het uitspreken van een jaarlijkse MarketingTroonrede. De aanleiding wat mijzelf betreft was in elk geval bezorgdheid over de inhoudelijkheid van het marketingvak.

Het vak leek, en lijkt overigens nog, geregeerd te worden door tijdelijke opkomende hypes. Toen was het de aantocht van de purpose gedachte. Nu is het de zeer zichtbare tsunami van influencers waarvan het effect nog volstrekt onbewezen is overigens.

Essentie van marketing blijft natuurlijk vooral om nauwkeurig inzicht te krijgen in denken, doen en voelen van de verschillende consumentengroepen.

De MarketingTroonrede noteert natuurlijk de aandacht en opkomst voor dergelijke vernieuwende fenomenen, maar tracht ze in perspectief te plaatsen tot de basale inzichten die ons marketingvak gebruikt, dient te gebruiken, voor het richten van de instrumenten.

Wat mijzelf betreft gaat dat dan natuurlijk vooral om nauwkeurig inzicht in denken, doen en voelen van de verschillende consumentengroepen. Gebruikmakend van deugdelijke en bewezen onderzoeksdiensten, waarvan de uitkomsten meehelpen om voor merk en bedrijf de juiste strategie te ontwikkelen.

Goos Eilander is Marketing Development Manager, aangesloten bij SAMR Consultants.

Meer informatie over het MarketingTroonrede event op 24 september 2019 en om je aan te melden: www.marketingtroonrede.nl

 

 

Gastblogger

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken