Hyundai zorgt met Bluelink voor connected rijder

Hyundai zorgt met Bluelink voor connected rijder
  • B2b
  • 6 aug 2019 @ 12:02
  • 9197 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Automotive

Hyundai Motor introduceert in al zijn modellen de connectiviteitsdienst Bluelink. Dit jaar is Bluelink het eerst beschikbaar in de nieuwe IONIQ-familie. Vervolgens komt Bluelink in een tijdsbestek van twee jaar ook in de andere modellen van Hyundai.

Bluelink verbindt de bestuurder met zijn auto via de Bluelink-app op zijn smartphone. Daarmee verbetert Hyundai de rijervaring en wordt het leven onderweg prettiger, comfortabeler en veiliger. Met de app kan de bestuurder de status en de locatie van zijn auto controleren en kan hij altijd en overal vandaan opdrachten naar de systemen in de auto versturen.

Met Bluelink is de bestuurder altijd verbonden met zijn auto en krijgt hij een grote hoeveelheid informatie over parkeren, tanken, laden, veiligheid en andere (hulp)services

Hyundai’s connectiviteitsdienst Bluelink gebruikt telematica om in real-time niet alleen informatie over weer en verkeer over de brengen, maar ook informatie over beschikbare parkeerruimte, tank- en laadstations in de omgeving, plus tarieven. De technologie stelt berijders in staat om altijd optimaal met hun auto verbonden te blijven. Niet alleen dankzij het in de auto geïntegreerde modem en een simkaart, maar ook door middel van een bijbehorende app. Die staat via het mobiele netwerk in verbinding met de servicedesk van de fabrikant, zonder dat dat het dataverbruik van de smartphone verhoogt.

Hyundai biedt Bluelink als eerste aan voor de IONIQ-familie en de komende twee jaren geleidelijk ook voor alle andere modellen. ‘Door Bluelink in alle onze modellen aan te bieden, verbeteren we de rijervaring van onze klanten – vooral op het gebied van veiligheid en connectiviteit’, zegt Andreas-Christoph Hofmann, Vice President Marketing and Product van Hyundai Motor Europe. ‘De komende jaren mogen Hyundai-rijders meer intrigerende Bluelink-diensten in hun auto verwachten, aangezien de technologie steeds verder wordt ontwikkeld.’

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken