Museumkaart kiest Merkle als partner

Museumkaart kiest Merkle als partner
  • B2b
  • 29 aug 2019 @ 10:37
  • 13151 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Innovatie

Merkle Nederland gaat met de Museumkaart alle (werk)processen optimaal inrichten. De Museumvereniging, brancheorganisatie van ruim 400 Nederlandse musea en uitgever van de Museumkaart, kan zo beter inspelen op de wensen van 1,4 miljoen Museumkaarthouders.

De nieuwe zogenoemde backbone van Merkle zorgt er voor dat de Museumvereniging zich vooral kan richten op haar kerntaken: een stevig draagvlak voor musea door collectief de belangen van musea te behartigen en een hoge kwaliteit van de sector door verdere professionalisering in de branche.

Samenwerking met Salesforce

Museumvereniging heeft ervoor gekozen om Salesforce te implementeren als digitaal platform voor de Museumkaart. De verschillende modules binnen Salesforce sluiten goed aan bij de wensen van de organisatie en maken het mogelijk om alle procesdomeinen (onder andere financieel, operationeel, klantcontact-centers) aan te sturen. Merkle heeft ruime ervaring met Salesforce en is ook mede daarom gekozen als partner.

Data protection

De Museumkaart verwerkt veel (klant)data. Merkle is naar eigen zeggen één van de eersten in Europa die het data protection certificaat ontving en beschikt daarmee over alle benodigde certificeringen. Dit is een belangrijke voorwaarde voor de Museumvereniging.

Samen met Merkle, de kaarthouders en de musea willen we de komende jaren de doeltreffendheid van de Museumkaart verder verbeteren.

Mirjam Moll, waarnemend directeur Museumvereniging: ‘Samen met Merkle, de kaarthouders en de musea willen we de komende jaren de doeltreffendheid van de Museumkaart verder verbeteren. Want in deze snel veranderende samenleving gaat de Museumkaart met haar tijd mee: de kaart wordt moderner en persoonlijker. Merkle helpt ons bij deze ontwikkeling o.a. door ons te ontzorgen van de operationele werkzaamheden. Met de deskundige inzet van Merkle kan de Museumkaart aantoonbaar blijven bijdragen aan meer museumbezoeken en meer inkomsten uit entreegelden, horeca en winkel.’

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken