Opel laat klant meekijken bij onderhoud

Opel laat klant meekijken bij onderhoud
  • B2b
  • 17 sep 2019 @ 11:45
  • 10824 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Automotive

Wat gebeurt er met een Opel tijdens een onderhoudsbeurt? Dankzij Opel myDigitalService weten Opel-rijders voortaan exact wat er gebeurt nadat zij de auto bij de Opel-dealer afgeleverd hebben. Via myDigitalService kan de klant gewoon ‘meekijken’.

De klant wordt aldus Opel door smartphone-notificaties op de hoogte gehouden over de aanvang, de visuele inspectie, de onderhoudsbeurt en de voltooiing van het onderhoud. Wanneer de inspectie of onderhoudsbeurt afgerond is, krijgt de eigenaar een bericht dat de auto opgehaald kan worden.

Online reparaties afstemmen

De technici kunnen onverwachte problemen – zoals versleten banden of remmen – via een video of foto documenteren. De eigenaar krijgt vervolgens via een sms of e-mail een gepersonaliseerde URL-link met daarin een foto of video en een inschatting van de reparatiekosten. Via de URL-link kan de eigenaar de reparatie toestaan of afwijzen. Achteraf wordt er digitaal een overzicht van de uitgevoerde werkzaamheden toegestuurd.

Postorderbedrijf

‘Opel myDigitalService is vergelijkbaar met het volgsysteem van postorderbedrijven,’ vertelt Tobias Theile, Manager Customer Journey bij Opel. ‘De klant blijft op de hoogte en bepaalt zelf welke werkzaamheden er uitgevoerd worden. Dit zorgt voor optimale transparantie en comfort. Verder bespaart het ook nog eens tijd. De klant kan op elk moment van de dag beslissingen nemen. De benodigde informatie is altijd aanwezig.’

Dienstverlening

Opel myDigitalService wordt op dit moment in twintig Europese landen uitgerold, waaronder Duitsland, Italië, Spanje en Nederland. ‘Opel brengt digitale dienstverlening naar een hoger niveau,’ zegt Andrea Neri, Aftersales Marketing Manager bij Opel. ‘Dankzij myDigitalService kunnen we onze klanten effectiever een prijsvoorstel aanreiken en de best mogelijke dienstverlening bieden.’

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken