Opel laat klant meekijken bij onderhoud
- B2b
- 17 sep 2019 @ 11:45
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Automotive
- 17 sep 2019 @ 11:45
- Sjaak Hoogkamer
Wat gebeurt er met een Opel tijdens een onderhoudsbeurt? Dankzij Opel myDigitalService weten Opel-rijders voortaan exact wat er gebeurt nadat zij de auto bij de Opel-dealer afgeleverd hebben. Via myDigitalService kan de klant gewoon ‘meekijken’.
De klant wordt aldus Opel door smartphone-notificaties op de hoogte gehouden over de aanvang, de visuele inspectie, de onderhoudsbeurt en de voltooiing van het onderhoud. Wanneer de inspectie of onderhoudsbeurt afgerond is, krijgt de eigenaar een bericht dat de auto opgehaald kan worden.
Online reparaties afstemmen
De technici kunnen onverwachte problemen – zoals versleten banden of remmen – via een video of foto documenteren. De eigenaar krijgt vervolgens via een sms of e-mail een gepersonaliseerde URL-link met daarin een foto of video en een inschatting van de reparatiekosten. Via de URL-link kan de eigenaar de reparatie toestaan of afwijzen. Achteraf wordt er digitaal een overzicht van de uitgevoerde werkzaamheden toegestuurd.
Postorderbedrijf
‘Opel myDigitalService is vergelijkbaar met het volgsysteem van postorderbedrijven,’ vertelt Tobias Theile, Manager Customer Journey bij Opel. ‘De klant blijft op de hoogte en bepaalt zelf welke werkzaamheden er uitgevoerd worden. Dit zorgt voor optimale transparantie en comfort. Verder bespaart het ook nog eens tijd. De klant kan op elk moment van de dag beslissingen nemen. De benodigde informatie is altijd aanwezig.’
Dienstverlening
Opel myDigitalService wordt op dit moment in twintig Europese landen uitgerold, waaronder Duitsland, Italië, Spanje en Nederland. ‘Opel brengt digitale dienstverlening naar een hoger niveau,’ zegt Andrea Neri, Aftersales Marketing Manager bij Opel. ‘Dankzij myDigitalService kunnen we onze klanten effectiever een prijsvoorstel aanreiken en de best mogelijke dienstverlening bieden.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Marketeer ANWB Lars Smit: Brandreview Validators was voor ons...
- [column] Concurreren met je eigen merken: goed idee?
- Martijn Jaartsveld, strategy director Stroom: Validators...
- Hokra zet met behalen ISO-certificering significante stap in...
- B2B-campagne autoverhuurder Enterprise op Europese luchthavens
- [column] SXSW: Is eenzaamheid marketingkans?
Laatste Nieuws
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
- Marketeer ANWB Lars Smit:... 07-03-2024
- Lemon en Abovo Maxlead: master the... 05-03-2024
- Brandreview non-alcoholische... 04-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing