Nieuwe spektakelmusical Willem van Oranje in Delft
- B2b
- 4 okt 2019 @ 16:19
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Evenement
- 4 okt 2019 @ 16:19
- Sjaak Hoogkamer
Theater- en filmproducent Rick Engelkes gaat samen met creatief ondernemer Pierre Karsten een nieuwe spektakelmusical produceren over Willem van Oranje. De voorstelling gaat op 7 maart 2021 in première. Theatermakers Geert Lageveen en Leopold Witte schrijven het script.
Engelkes en Karsten hebben overeenstemming bereikt met de gemeente Delft om een speciaal, tijdelijk theater te bouwen op Delft Campus Zuid. Bas Vollebregt, wethouder Economie, Cultuur, Grondzaken en vastgoed Delft: ‘Een musical over Willem van Oranje in Delft is een geweldig goed idee. Het is uniek dat zijn verhaal, het verhaal van een Delfts icoon, hier wordt verteld. Ik verwacht dat de musical veel mensen naar onze Prinsenstad zal brengen. Delftse ondernemers sluiten aan met origineel aanbod in horeca en handel. Op deze manier kunnen veel Delftenaren profiteren van dit mooie initiatief.’
De muzikale theatervoorstelling vertelt het verhaal van Willem van Oranje en neemt ons mee naar zijn tijd, zijn strijd en zijn overwegingen.
Rick Engelkes: ‘Al in 2014 ontstond het idee om een musical over het leven van Willem van Oranje te maken, een van de belangrijkste figuren uit onze geschiedenis. We willen zijn verhaal op zo’n eigentijdse, spectaculaire manier verbeelden dat het je inspireert en energie geeft. Een voorstelling die je meeneemt naar de tijd waarin iets heel belangrijks in beweging werd gezet; een strijd voor vrijheid van geloof, onafhankelijkheid en tolerantie. Thema’s die vandaag de dag nog steeds actueel zijn.’
Willem van Oranje
De muzikale theatervoorstelling vertelt het verhaal van Willem van Oranje en neemt ons mee naar zijn tijd, zijn strijd en zijn overwegingen. Van een klein protestants jochie tot een vermogende katholieke prins van Oranje tot een vrijheidsstrijder die après la lettre bepalend is geweest voor wat uiteindelijk ons Koninkrijk der Nederlanden werd. Willem ontwikkelde zich tot een staatsman die wilde verbinden, die streed voor geloofsvrijheid en die de kiem legde voor een volk dat niet bestond uit onderdanen maar uit medeburgers.
De kaartverkoop opent in maart 2020. Wie de rollen gaan vertolken zal in een later stadium bekend worden gemaakt. Mei volgend jaar mei start de bouw van het theater in Delft.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Martijn Jaartsveld, strategy director Stroom: Validators...
- [column] Merken bouwen is mensenwerk (en veel geduld hebben)
- Michiel Verstraten: LinkedIn Marketing is succesvol recept...
- [column] SXSW2024: waarachtig of waar-achtig?
- JIC BRO lanceert buitenreclame bereiksonderzoek ‘BRO Next’
- Global plaatst DOOH op 9 nieuwe NS-stations
Laatste Nieuws
- Global plaatst DOOH op 9 nieuwe... 28-03-2024
- Michiel Verstraten: LinkedIn... 21-03-2024
- JIC BRO lanceert buitenreclame... 21-03-2024
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing